EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5016 | Grafik Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere, eğitim alanında görsel iletişimde kullanılmak üzere gerekli belli başlı temel tasarım becerilerini kazandırmaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler öncelikle temel tasarım unsurlarını ve prensipleri ile bunların bir alanın görsel organizasyonuna nasıl uygulanacağını daha sonra da grafik tasarım ve yaratıcılık konusundaki temel bilgileri öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Tasarım ilke ve unsurlarını tanımlayabilmek 2.Grafik tasarım ve kompozisyonunun görsel tasarım ile bağlantısını kurmak. 3.Görsel şekil ve dile hakim olmak. 4.Yaratıcı görsel iletişim yetenekleri geliştirmek. 5.Eleştirel bir tasarım algısı geliştirmek 6.Tasarım programlarını kullanma becerisi edinmek. 7.Görsel tasarım teknolojisi kullanarak verimli eğitim öğretim modelleri yaratmak. |
Bu ders, tipografi ve görsel kimlikte görüntü yaratma becerilerini multimedya, animasyon ve etkileşimli tasarım araçlarını ve programlarını kullanarak kazandırmayı hedeflemektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Tanıtılması, Günlük ve Çizim defterleri ile ilgili ayrıntıların aktarılması | ||
2) | Görsel Okur-yazarlığa giriş- Point çalışması | ||
3) | Sokak Grafikleri / Sanatta ve Tasarımda Nokta ve Çizgiler | ||
4) | Sokak Grafikleri: İşaretler ve Semboller Tipografiye Giriş | ||
5) | Gestalt Prensipleri Fotoğrafta Grafik Alanı Ritim/Tension/Kontrast Pozitif – Negatif Alan | ||
6) | Sanat ve Tasarımda Şekil ve Kompozisyon | ||
7) | 3 Temel Şekil ile Bir Kompozisyon Yaratmak | ||
8) | Görsel Kompozisyon ve Poster Tasarımı | ||
9) | Görsel Kimlik Tasarımı | ||
10) | Bir İletişim Aracı olarak Temel Çizim | ||
11) | Animasyonun Temel Prensipleri | ||
12) | Dijital Görüntü İşleme | ||
13) | Görsel Konsept Geliştirme | ||
14) | Multimedya ve Etkileşimli Tasarım |
Ders Notları: | 1-David A Lauer, and Stephen Pentak, Design Basics, Fifth Edition (New York: Wadsworth, 2002) 2-Otto G.Ocvirk, Robert E.Stinson,Philip R. Wigg, Robert O. Bone, David L.Cayton; Art Fundementals:Theory and Practice; Tenth Edition;(Mc Graw Hill, 2006). 3-Donis A. Dondis, A Primer of Visual Literarcy (Cambridge: The MIT Press, 1996) 4-Herbert Zettl, Sight Sound Motion: Applied Media Aesthetics, (California: Wadsworth, 1993) |
Diğer Kaynaklar: | Arnheim, Rudolf. (1969). Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye, University of California Press, Berkley. Becer, Emre. ( 2008). İletişim ve Grafik Tasarım, 6.Baskı Dost Kitabevi, Ankara. Berger, A. Arthur. (1998). Seeing is Believing, Mayfield Publishing, London. Brereton, Richard. (2009). Sketchbooks:The Hidden Art of Designers, Illustrators& Creatives, Laurence King Publishing, London.UK. Bowers, John. (1999). Introduction to Two Dimensional Design, John Wiley & Sons, USA. Colour Mania (Victionary, 2009). Mustieness, Carlos, and Hilland Thomas(ed.).(2006).Icons, Colors, Signs,Taschen, Italy. Donis A. Dondis. (1996) A Primer of Visual Literacy ,The MIT Press, Cambridge. Feldman, Edmund Burke.(1992).Varieties of Visual Experience, Fourth Edition, Harry N.Abrams, New York. Gastman, R., Neelon C, Smyrski, A. (2007). Street World:Urban Culture from Five Continents, Thames& Hudson., London. Janson, H. W. Janson.(1970). History of Art, Abrams, New York Krause, Jim. (2006). Color Index, David and Charles Books,UK. Krause, Jim. (2002). Color Index, USA Levey, Michael. (1968). A History of Western Art, Oxford University Press, Oxford. Lucie-Smith, Edward. (1995). Art Today, Phaidon Press Limited, London Mason, John Mason. (1989). Arts and Artists, J.G. Ferguson Publishing Company. McAlhone, Berly. (1998 ). A Smile in the Mind: Witty Thinking in Graphic Design, Phaidon Press, London. Naegele Isabel, and Baur Ruedi. ( 2004). Scents of The City, Lars Müller Publishers, Switzerland. Oei, Loan and Kegel De Cecile. (2002). The Elements of Design, Thames & Hudson, London, UK. Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton.(2006). Art Fundamentals, Tenth Edition, Mc Graw-Hill International Edition, New York. Pentak, Stephen and Roth, Richard. (2003). Color Basics, Wadsworth Publishing, USA. Pentak, Stephen, Lauer A David.( 2002). Design Basics, Fifth Edition, Wadsworth Publishing, USA. Tyson, Carl N. (1996). Art Through The Ages, Harcourt Brace & Company Zakia, D Richard. (1994). Perception and Imaging, Focal Press, Boston. ZelanskiI, Paul; Fisher, Mary Pat. (1996, 1984). Design Principles and Problems, by holt, Rinehart and Winston, USA. Zettl,Herbert. (1993). Sight, Sound, Motion: Applied Media Aesthetics, Wadsworth, California. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 45 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |