|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İklimlendirme Sistemlerine Giriş: ısıtma, soğutma ve iklimlendirme |
|
2) |
İklimlendirme Sistemleri Hakkında Temel Bilgiler:
1- Soğutma çevrimleri
2- İklimlendirme sistemlerinin termodinamiksel temelleri
3- Isıtma, soğutma ve iklimlendirme sistemlerinin özetlenmesi |
|
3) |
İklimlendirme Sistemleri Hakkında Genel Bilgiler (devam):
1-Farklı sistemleri ayırt etme
2-Sistem analizi ve çalışma prensipleri |
|
4) |
Temel Isıtma Sistemleri
1- Isıtma sistemleri tasarımı, tartışmalar ve pratik bilgiler
2- Isıl konfor
3- Isıtma sistemleri bileşenleri
4- Borular, vanalar, pompalar ve boru kalibrasyon hesaplamaları
5- Isıtma sistemi uygulamaları
6- Doğal gaz modülasyonu |
|
5) |
İklimlendirme Sistem Uygulamaları
1-Çeşitli iklimlendirme sistemleri (split, packed, vs.)
2-Sistem seçimi
3-Isıl konfor
4-Havalandırma temelleri, iç hava kalitesi, hijyen
5-Isıl yük hesaplamaları
6-Kanal sistemi tasarımı
7-İklimlendirme ve havalandırma sistem uygulamaları
8-Havalandırma sistem örnekleri |
|
6) |
Yüksek Bina Uygulamaları
1-Genel terimler
2-Isıtma sistemi kurulumu
3-İç hava kalitesi
4-Havalandırma sistemi kurulumu
5-İklimlendirme sistemi kurulumu |
|
7) |
Yenilenebilir Enerjiler ve Alternatif Sistemler
1-Genel terimler
2-Güneş enerjisi
3-Rüzgar enerjisi
4-Hidrojen enerjisi
5-Biyoenerji
6-Dalga enerjisi
7-Jeotermal enerji
8-Hidroelektrik enerjisi |
|
8) |
Teknik Gezi - Isısan Akademi Koşuyolu Pratik Eğitim Merkezi |
|
9) |
Enerji Ekonomisine Giriş |
|
10) |
Sıhhı Sistemlerde Enerji Ekonomisi |
|
11) |
İklimlendirme Sistemlerinde Enerji Ekonomisi |
|
12) |
Havalandırma Sistemlerinde Enerji Ekonomisi |
|
13) |
Isıtma Sistemlerinde Enerji Ekonomisi |
|
14) |
Binalarda Enerji Ekonomisi |
|
15) |
Final Sınavına Hazırlık |
|
16) |
Final Sınavına Hazırlık
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
12) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
|