HAVACILIK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4404 Bosch Termoteknik - HVAC Sistemleri Bahar 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HÜSEYİN GÜNHAN ÖZCAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN
Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme konularındaki teorik bilgilerini geliştirmenin yanısıra, yenilenebilir kaynaklarla çalışan alternatif enerji sistemleri hakkında da pratik tecrübe kazanacaklardır. Sistem seçimi ve tasarımı, ve ayrıca da enerji yönetimi işlenecek bazı diğer konulardır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Isı ve kütle transferinin temellerini anımsamak
II. Isıtma, havalandırma ve iklimlendirme arasındaki farkı anlamak
III. Belirli bir süreç için uygun olan HVAC sistemini seçmek
IV. Önceden kurulmuş sistemlerin performansını değerlendirmek
V. Alternatif enerji sistemlerini enerji ekonomisi açısında irdelemek

Dersin İçeriği

ısıtma sistemleri, havalandırma sistemleri, iklimlendirme sistemleri, bina uygulamaları, iç hava kalitesi, yenilenebilir kaynaklar ve alternatif sistemler, enerji ekonomisi
Dersin öğretim yöntemleri kapsamında teorik derslere, problem çözümüne, proje çalışmasına, davetli konuşmacılara ve birlikte öğrenmeye yer verilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İklimlendirme Sistemlerine Giriş: ısıtma, soğutma ve iklimlendirme
2) İklimlendirme Sistemleri Hakkında Temel Bilgiler: 1- Soğutma çevrimleri 2- İklimlendirme sistemlerinin termodinamiksel temelleri 3- Isıtma, soğutma ve iklimlendirme sistemlerinin özetlenmesi
3) İklimlendirme Sistemleri Hakkında Genel Bilgiler (devam): 1-Farklı sistemleri ayırt etme 2-Sistem analizi ve çalışma prensipleri
4) Temel Isıtma Sistemleri 1- Isıtma sistemleri tasarımı, tartışmalar ve pratik bilgiler 2- Isıl konfor 3- Isıtma sistemleri bileşenleri 4- Borular, vanalar, pompalar ve boru kalibrasyon hesaplamaları 5- Isıtma sistemi uygulamaları 6- Doğal gaz modülasyonu
5) İklimlendirme Sistem Uygulamaları 1-Çeşitli iklimlendirme sistemleri (split, packed, vs.) 2-Sistem seçimi 3-Isıl konfor 4-Havalandırma temelleri, iç hava kalitesi, hijyen 5-Isıl yük hesaplamaları 6-Kanal sistemi tasarımı 7-İklimlendirme ve havalandırma sistem uygulamaları 8-Havalandırma sistem örnekleri
6) Yüksek Bina Uygulamaları 1-Genel terimler 2-Isıtma sistemi kurulumu 3-İç hava kalitesi 4-Havalandırma sistemi kurulumu 5-İklimlendirme sistemi kurulumu
7) Yenilenebilir Enerjiler ve Alternatif Sistemler 1-Genel terimler 2-Güneş enerjisi 3-Rüzgar enerjisi 4-Hidrojen enerjisi 5-Biyoenerji 6-Dalga enerjisi 7-Jeotermal enerji 8-Hidroelektrik enerjisi
8) Teknik Gezi - Isısan Akademi Koşuyolu Pratik Eğitim Merkezi
9) Enerji Ekonomisine Giriş
10) Sıhhı Sistemlerde Enerji Ekonomisi
11) İklimlendirme Sistemlerinde Enerji Ekonomisi
12) Havalandırma Sistemlerinde Enerji Ekonomisi
13) Isıtma Sistemlerinde Enerji Ekonomisi
14) Binalarda Enerji Ekonomisi
15) Final Sınavına Hazırlık
16) Final Sınavına Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları, dersi veren öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır. Lecture notes to be provided by the lecturer.
Diğer Kaynaklar: Enerji Ekonomisi – Isısan Çalışmaları – No: 351 ISISAN AKADEMİ 2005 Yenilenebilir Enerjiler ve Alternatif Sistemler – Isısan Çalışmaları – No: 375 ISISAN AKADEMİ 2008

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 7 112
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme