YÖNETİCİLER İÇİN İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HSL5201 Yöneticiler için Pazarlama Stratejileri Bahar 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEN ONURLU
Prof. Dr. AHU ERGEN
Dr. Öğr. Üyesi BURCU İNCİ
Prof. Dr. YAMAN ÖZTEK
Dersin Amacı: Bu ders, yöneticiler için gelişmiş pazarlama stratejileri geliştirme ve uygulama becerisini kazandırmayı amaçlar. Öğrencilerin küresel rekabet ortamında yenilikçi ve sürdürülebilir pazarlama çözümleri oluşturabilmesi hedeflenir. Ayrıca, dijital pazarlama ve veri odaklı yaklaşımları stratejik karar verme süreçlerine entegre etmeleri teşvik edilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Stratejik pazarlama planları hazırlama ve uygulama becerisi kazanabilmek.
Dijital pazarlama ve veri analitiğini stratejik süreçlere entegre edebilmek.
Yerel ve küresel pazarlarda yenilikçi pazarlama çözümleri geliştirebilmek.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, stratejik pazarlama planlaması, marka yönetimi ve pazar segmentasyonu gibi temel konuları kapsamaktadır. Dijital pazarlama, büyük veri analitiği ve müşteri ilişkileri yönetimi detaylı olarak ele alınır. Ayrıca, küresel ve yerel pazarlarda etkili stratejik kararlar almak için vaka çalışmaları ve uygulamalar yapılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stratejik Pazarlama Yönetimine Giriş
2) Marka Yönetimi ve Marka Değeri Yaratma
3) Pazar Analizi ve Hedefleme Stratejileri
4) Fiyatlandırma Stratejileri ve Değer Yönetimi
5) Dağıtım Kanalları Yönetimi ve Tedarik Zinciri Stratejileri
6) Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Uygulamaları
7) Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ve Sadakat Programları
8) Ara Sınav
9) Büyük Veri ve Pazarlamada Veri Analitiği /Stratejik Pazarlama Uygulamaları Üzerine Tartışma
10) Küresel Pazarlarda Stratejik Pazarlama
11) Sürdürülebilir Pazarlama Stratejileri ve Yeşil Pazarlama
12) Rekabetçi Pazarlarda Yenilikçi Pazarlama Çözümleri
13) Stratejik Pazarlama İletişimi ve Entegre Kampanyalar
14) Genel Değerlendirme ve Final Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: Viardot, E. (2004). Successful marketing strategy for high-tech firms. Artech House.
Diğer Kaynaklar: Lecturer's Slides

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 10 % 10
Sunum 4 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 2 % 10
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Sunum / Seminer 4 5 20
Proje 0 0 0
Ödevler 10 2 20
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 2 8 16
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 203

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletmelerin yönetim, organizasyon, pazarlama, finans ve insan kaynakları alanlarında gerekli kavram ve teorilere hakim olur ve bu alanlarda stratejik kararlar alabilir. 3
2) İşletme alanında öğrendiği bilgileri iş hayatında etkin bir şekilde uygulayabilir ve karşılaştığı karmaşık iş problemlerine çözüm üretebilir. 2
3) İşletme ile ilgili bilimsel araştırmaları analiz edebilir, bu araştırmalarda yer alabilir ve yenilikçi çözümler geliştirebilir. 1
4) İşletme yönetiminde kullanılan bilgisayar yazılımları ve dijital araçlara hakim olarak, veri analizinde teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilir. 2
5) Hem bireysel hem de grup çalışmalarında gerekli iletişim ve sorumluluk yetkinliğine sahip olur, çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda liderlik yapabilir. 3
6) İşletmelerin faaliyetlerinde etik değerlere, sosyal sorumluluğa, sürdürülebilirliğe ve işçi-tüketici ilişkilerinde adil yönetim anlayışına uygun hareket edilmesi gerektiğini benimser. 2
7) İşletme alanındaki bilgilerini, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı doğrultusunda sürekli yeniler, geliştirir ve çevresindekilerle paylaşır. 4
8) İşletmelerde karşılaşılan sorunları analitik bir bakış açısıyla analiz eder, stratejik çözümler geliştirir ve bu çözümlerin uygulanmasını kontrol eder. 5
9) Değişen pazar koşullarına göre bilgi ve becerilerini günceller, yenilikçi ve sürdürülebilir iş stratejileri geliştirme yeterliliğine sahip olur 2
10) Bir mal veya hizmet işletmesinde hem ticari başarı hem de topluma fayda sağlayan, sürdürülebilirlik odaklı yatırım projeleri hazırlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir. 4
11) İşletmelerin çalışanlarına sağladıkları güvenceler, olanaklar ve çalışma ortamının önemini kavrar, iş yerinde eşitlikçilik, etik ve sürdürülebilirlik ilkelerine dayalı bir yönetim anlayışını benimser 3