YÖNETİCİLER İÇİN İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HSL5103 | Yöneticiler için Stratejik Liderlik ve Yönetim | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. CANAN ÇETİN Doç. Dr. HAKKI AKTAŞ Prof. Dr. ŞEBNEM ARIKBOĞA Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH FATİH AKÇAN |
Dersin Amacı: | Bu ders, liderlik ve yönetim arasındaki stratejik bağlantıları incelemeyi ve yöneticilere bu alanda ileri düzeyde bilgi sağlamayı amaçlar. Öğrencilere, stratejik düşünme, yenilikçi liderlik ve sürdürülebilir yönetim uygulamaları geliştirme becerisi kazandırır. Ayrıca, katılımcıların liderlik kararlarında etik ilkeleri benimsemelerini teşvik eder. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Stratejik liderlik kavramlarını anlamak ve uygulama becerisi kazanabilmek. Etik liderlik ilkelerini yönetim süreçlerine entegre edebilmek. Organizasyonel değişim ve kriz yönetimi süreçlerinde liderlik yapabilmek. |
Dersin içeriği, liderlik modelleri, stratejik liderlik yaklaşımları ve yönetim süreçleri ile ilgili teorik ve uygulamalı konuları kapsamaktadır. Stratejik karar verme, organizasyonel değişim yönetimi ve liderlik etiği gibi kavramlar detaylı olarak ele alınır. Ayrıca, vaka çalışmaları ve simülasyonlar yoluyla öğrencilere pratik deneyim sağlanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Liderlik ve Yönetim Kavramlarına Giriş | ||
2) | Stratejik Liderliğin Temelleri | ||
3) | Liderlik Teorileri ve Modelleri | ||
4) | Stratejik Düşünme ve Karar Verme Süreçleri | ||
5) | Liderlikte Etik ve Sosyal Sorumluluk | ||
6) | Liderlik Tarzları ve Organizasyonel Uyum | ||
7) | Yenilikçi Liderlik ve Değişim Yönetimi | ||
8) | Ara Sınav ve Vaka Çalışması | ||
9) | Kriz Yönetiminde Liderlik | ||
10) | Çeşitlilik ve Kapsayıcılık için Liderlik | ||
11) | Dijital Çağda Liderlik | ||
12) | Küresel Liderlik ve Kültürel Zekâ | ||
13) | Stratejik Liderlik İçin Performans Yönetimi | ||
14) | Genel Değerlendirme ve Final Sunumları |
Ders Notları: | Rainey, D. L. (2010). Enterprise-wide strategic management: achieving sustainable success through leadership, strategies, and value creation. Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's Slides |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 3 | % 10 |
Ödev | 10 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 2 | % 20 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 6 | 60 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 2 | 10 | 20 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletmelerin yönetim, organizasyon, pazarlama, finans ve insan kaynakları alanlarında gerekli kavram ve teorilere hakim olur ve bu alanlarda stratejik kararlar alabilir. | 4 |
2) | İşletme alanında öğrendiği bilgileri iş hayatında etkin bir şekilde uygulayabilir ve karşılaştığı karmaşık iş problemlerine çözüm üretebilir. | 5 |
3) | İşletme ile ilgili bilimsel araştırmaları analiz edebilir, bu araştırmalarda yer alabilir ve yenilikçi çözümler geliştirebilir. | 3 |
4) | İşletme yönetiminde kullanılan bilgisayar yazılımları ve dijital araçlara hakim olarak, veri analizinde teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilir. | 3 |
5) | Hem bireysel hem de grup çalışmalarında gerekli iletişim ve sorumluluk yetkinliğine sahip olur, çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda liderlik yapabilir. | 2 |
6) | İşletmelerin faaliyetlerinde etik değerlere, sosyal sorumluluğa, sürdürülebilirliğe ve işçi-tüketici ilişkilerinde adil yönetim anlayışına uygun hareket edilmesi gerektiğini benimser. | 1 |
7) | İşletme alanındaki bilgilerini, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı doğrultusunda sürekli yeniler, geliştirir ve çevresindekilerle paylaşır. | 1 |
8) | İşletmelerde karşılaşılan sorunları analitik bir bakış açısıyla analiz eder, stratejik çözümler geliştirir ve bu çözümlerin uygulanmasını kontrol eder. | 3 |
9) | Değişen pazar koşullarına göre bilgi ve becerilerini günceller, yenilikçi ve sürdürülebilir iş stratejileri geliştirme yeterliliğine sahip olur | 2 |
10) | Bir mal veya hizmet işletmesinde hem ticari başarı hem de topluma fayda sağlayan, sürdürülebilirlik odaklı yatırım projeleri hazırlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir. | 3 |
11) | İşletmelerin çalışanlarına sağladıkları güvenceler, olanaklar ve çalışma ortamının önemini kavrar, iş yerinde eşitlikçilik, etik ve sürdürülebilirlik ilkelerine dayalı bir yönetim anlayışını benimser | 5 |