KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5203 | Saha Çalışması I | Güz | 0 | 0 | 0 | 15 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLKE SİNE EGECİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Dersin Amacı: | Bu uygulamalı ders öğrencilere klinik ortamlardaki (psikiyatri üniteleri ve üniversite danışma merkezi) çeşitli psikolojik bozuklukları gözlemleme ve daha sonra süpervizyon altında öğrendikleri teknikleri uygulama şansı sağlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Klinik ortamlarda gözlem yapmak ve bu ortamlardaki aktivitelerde yer almak. Danışanlar için belirlenen zamanda, danışanlarla terapötik olarak çalışmak. Değerlendirme yapmak. Tedavi planlamayı öğrenmek. Staj boyunca sürekli olarak süpervizyon almak. |
klinik ortamlarda gözlem yapmak danışanların günlük programlarında yer almak değerlendirme yapmak ve çalışılacak olan danışanın seçimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | klinik ortam gözlemi | ||
2) | klinik ortam gözlemi | ||
3) | klinik ortam gözlemi | ||
4) | danışanların günlük programında yer almak | ||
5) | değerlendirme yapmak ve çalışılacak danışanı belirlemek | ||
6) | değerlendirme yapmak ve çalışılacak danışanı belirlemek | ||
7) | değerlendirme yapmak ve çalışılacak danışanı belirlemek | ||
8) | değerlendirme yapmak ve çalışılacak danışanı belirlemek | ||
9) | değerlendirme yapmak ve çalışılacak danışanı belirlemek | ||
10) | değerlendirme yapmak ve çalışılacak danışanı belirlemek | ||
11) | değerlendirme yapmak ve çalışılacak danışanı belirlemek | ||
12) | değerlendirme yapmak ve çalışılacak danışanı belirlemek | ||
13) | değerlendirme yapmak ve çalışılacak danışanı belirlemek | ||
14) | değerlendirme yapmak ve çalışılacak danışanı belirlemek |
Ders Notları: | Baird, B.N. (2007). Internship, Practicum, and Field Placement Handbook: A Guide for the Helping Professions. Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 50 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 50 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 14 | 25 | 350 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 360 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |