KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5202 | Klinik Denetleme II | Bahar | 0 | 6 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ |
Dersin Amacı: | Bu ders, Klinik Süpervizyon I dersinin devamıdır. Bu süpervizyon dersi, Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) ve Şema Terapi’nin pratik uygulamalarına odaklanırken, Kabul ve Kararlılık Terapisi (ACT) ve Metakognitif Terapi’den eklektik teknikleri de entegre etmektedir. Öğrenciler, temel teorik bilgilerini kullanarak çeşitli psikolojik problemleri incelecek, terapötik etkililiği değerlendirecek, vaka sunumları yaparak terapi sürecinde karşılaşılan zorlukları grup süpervizyonu ortamında tartışacaktır. Dersin amacı, öğrencilerin görüşme, değerlendirme, vaka formülasyonu ve tedavi planlaması konularındaki becerilerini geliştirmektir. Bu süreçte, klinik uygulamalar BDT ve Şema Terapi ilkeleri çerçevesinde yapılacak, uygun durumlarda tamamlayıcı diğer terapötik yaklaşımlardan da yararlanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "1) Danışanların terapi sürecini yapılandırılmış bir tedavi süreci boyunca takip ederek ilerlemelerini değerlendirme, " 2) Temel terapötik ilişki kurma becerilerini geliştirme, danışanlarla güçlü bir terapötik ittifak kurmak ve sürdürmek için etkili teknikler uygulama, 3) Temel psikoterapi tekniklerini tedavinin orta ve ileri aşamalarında kullanmak, teorik bilgiyi klinik uygulamalarla bütünleştirerek terapötik müdahaleleri etkili bir şekilde yürütme, 4) Terapötik hedeflerin başarısını değerlendirme, uygulanan müdahalelerin etkinliğini analiz etme ve belirlenen tedavi amaçlarına yönelik ilerlemeyi ölçme, 5) Terapiyi sonlandırma stratejilerini anlama ve uygulama, tedaviyi etkili bir şekilde tamamlayarak öz bakımın sürekliliğini sağlamak ve nüksü önlemeye yönelik önlemler alma, 6) Şema Terapi ve Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) çerçevesinde prognozu değerlendirme, danışanın ilerlemesini, temel bilişsel-duygusal kalıplarını ve olası uzun vadeli sonuçlarını analiz etme, 7) Terapist olarak öz değerlendirme becerisi geliştirme, kişisel terapötik yaklaşımları, önyargıları, güçlü yönleri ve gelişim alanlarını eleştirel bir şekilde değerlendirerek klinik etkinliği artırma becerilerini kazanacaktır. |
Danışan seçimi Değerlendirme Vaka formülasyonu Psikoterapi önerilmesi ve çalışmaya başlanması Psikoterapi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Terapi Seanslarının ve Hedeflere Ulaşma Başarısının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon | |
2) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon | |
3) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon | |
4) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon | |
5) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon | |
6) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon | |
7) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon | |
8) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon | |
9) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon | |
10) | Psikoterapi Seanslarının Değerlendirilmesi | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon | |
11) | Terapi Sonlandırma/ Terminasyon | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon | |
11) | Terapi Sonlandırma/ Terminasyon | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon | |
12) | Terapi Sonlandırma/ Terminasyon | Seans Görüşmesi & Transkripsiyon | |
13) | Vaka Sunumları | Sunum Hazırlığı | |
14) | Vaka Sunumları | Sunum Hazırlığı |
Ders Notları: | Farrell, J. M., Reiss, N., & Shaw, I. A. The Schema Therapy Clinician's Guide: A Complete Resource for Building and Delivering Individual, Group and Integrated Schema Mode Treatment Programs. Padesky, C. & Greenberger, D. Clinician's Guide to Mind Over Mood. |
Diğer Kaynaklar: | Farrell, J. M., Reiss, N., & Shaw, I. A. The Schema Therapy Clinician's Guide: A Complete Resource for Building and Delivering Individual, Group and Integrated Schema Mode Treatment Programs. Padesky, C. & Greenberger, D. Clinician's Guide to Mind Over Mood. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 50 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | 5 | % 50 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 42 | 3 | 126 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 1 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kuramsal bilgi ve ampirik araştırma yoluyla insan psikopatolojisi ve psikolojik iyi olma hali hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek. | |
2) | Kanıta dayalı klinik uygulamaları geliştirmek için psikolojik teorileri, tedavi yaklaşımlarını ve ampirik bulguları eleştirel olarak değerlendirmek. | |
3) | Klinik görüşme, vaka formülasyonu ve kanıta dayalı müdahale teknikleri dahil olmak üzere temel klinik becerilerde uzmanlaşmak. | |
4) | Süpervizyon uygulamaları aracılığı ile psikolojik değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması konularında bilgi ve pratik deneyim kazanmak. | |
5) | Uygun araştırma yöntemleri (örn. deneysel, korelasyonel, boylamsal ve nitel çalışmalar) ve istatistiksel analizleri kullanarak klinik psikoloji alanında bağımsız araştırma yürütme konusunda yeterlilik geliştirmek. | |
6) | Gözetimli klinik eğitim ve saha çalışması yoluyla psikoloji teorilerini ve araştırmalarını gerçek dünyadaki klinik uygulamalara entegre etme becerisini geliştirmek. | |
7) | Klinik psikoloji uygulamaları ve araştırmalarında etik ilkelere ve mesleki standartlara bağlı kalmak; ayrımcılıktan kaçınma, kültürel duyarlılık ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. | |
8) | Klinik psikoloji alanında eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik edecek şekilde öz değerlendirme yapmak ve sürekli mesleki gelişime önem vermek. | |
9) | Psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisinde biyolojik, psikolojik ve sosyal faktörleri entegre ederek ruh sağlığına biyopsikososyal bir bakış açısı kazandırmak. | |
10) | Bilişsel-davranışçı ve psikodinamik terapi yaklaşımlarında yetkinlik kazanmak ve bunlardan birinde uzmanlaşmak. | |
11) | Klinik ortamlarda pratik deneyim yoluyla süpervizyon ve vaka formülasyon becerilerini geliştirmek, danışanlara ve meslektaşlara yapılandırılmış geri bildirim ve destek sağlama becerisini geliştirmek. | |
12) | Araştırma soruları oluşturma, bağımsız bilimsel araştırma yürütme ve klinik psikoloji alanına katkı sağlama yetkinliğini gösteren bir yüksek lisans tezi tamamlamak. |