ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5117 | Yaratıcı Sanat Terapileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLKE SİNE EGECİ |
Dersin Amacı: | Bu seçmeli dersin amacı öğrencilere dışavurumcu sanatların (görsel sanatlar, dans, drama), çocuk ve yetişkin terapilerinde kullanımına dair teori ve uygulamaları öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yaratıcı sanatların çocuk ve yetişkin terapisinde kullanımının tarihini öğrenmek 2. Değişik kültürel bağlamlarda sanat dallarının terapide kullanımını ilgilendiren etik kuralları öğrenme 3. Psikodinamik teorilerin dışavurumcu sanat terapilerini nasıl anladığı ve kullandığını öğrenmek 4. Bilişsel davranışçı teorilerin yaratıcı sanat terapilerini nasıl anladığı ve kullandığını öğrenmek 5. Dışavurumcu terapilerin değişik yaş grupları ve bağlamlarda nasıl kullanıldığını öğrenmek 6. Dışavurumcu terapilerin değişik psikopatolojilerde nasıl kullanıldığını öğrenmek |
Dışavurumcu terapilerin tarihi Dışavurumcu sanat terapilerinin tarihi Dışavurumcu terapiler, etik ve kültür Dışavurumcu terapilere psikodinamik yaklaşımlar Dışavurumcu terapilere bilişsel davranışçı yaklaşımlar Çocuklarla dışavurumcu terapiler Ergenlerle dışavurumcu terapiler Otizmli gençlerle dışavurumcu terapiler Çiftler ve ailelerle dışavurumcu terapiler Travma tedavisinde dışavurumcu terapiler İstismar durumlarında dışavurumcu terapiler Anksiyete bozukluklarında dışavurumcu terapiler Yas ve kayıp gruplarında dışavurumcu terapiler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dışavurumcu terapilerin tarihi | ||
2) | Dışavurumcu sanat terapilerinin tarihi | ||
3) | Dışavurumcu terapiler, etik ve kültür | ||
4) | Dışavurumcu terapilere psikodinamik yaklaşımlar | ||
5) | Dışavurumcu terapilere bilişsel davranışçı yaklaşımlar | ||
6) | Çocuklarla dışavurumcu terapiler | ||
7) | Çocuklarla dışavurumcu terapiler | ||
8) | Ergenlerle dışavurumcu terapiler | ||
9) | Otizmli gençlerle dışavurumcu terapiler | ||
10) | Çiftler ve ailelerle dışavurumcu terapiler | ||
11) | Travma tedavisinde dışavurumcu terapiler | ||
12) | İstismar durumlarında dışavurumcu terapiler | ||
13) | Anksiyete bozukluklarında dışavurumcu terapiler | ||
14) | Yas ve kayıp gruplarında dışavurumcu terapiler |
Ders Notları: | Robert J. Landy Expressive Therapies 2005 Cathy A. Malchiodi Handbook of art therapy (2nd ed.)2012 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 | |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
Proje | |||
Ödevler | 2 | 8 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 3 | 35 | |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |