ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CPS5117 Yaratıcı Sanat Terapileri Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İLKE SİNE EGECİ
Dersin Amacı: Bu seçmeli dersin amacı öğrencilere dışavurumcu sanatların (görsel sanatlar, dans, drama), çocuk ve yetişkin terapilerinde kullanımına dair teori ve uygulamaları öğretmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yaratıcı sanatların çocuk ve yetişkin terapisinde kullanımının tarihini öğrenmek
2. Değişik kültürel bağlamlarda sanat dallarının terapide kullanımını ilgilendiren etik kuralları öğrenme
3. Psikodinamik teorilerin dışavurumcu sanat terapilerini nasıl anladığı ve kullandığını öğrenmek
4. Bilişsel davranışçı teorilerin yaratıcı sanat terapilerini nasıl anladığı ve kullandığını öğrenmek
5. Dışavurumcu terapilerin değişik yaş grupları ve bağlamlarda nasıl kullanıldığını öğrenmek
6. Dışavurumcu terapilerin değişik psikopatolojilerde nasıl kullanıldığını öğrenmek

Dersin İçeriği

Dışavurumcu terapilerin tarihi
Dışavurumcu sanat terapilerinin tarihi
Dışavurumcu terapiler, etik ve kültür
Dışavurumcu terapilere psikodinamik yaklaşımlar
Dışavurumcu terapilere bilişsel davranışçı yaklaşımlar
Çocuklarla dışavurumcu terapiler
Ergenlerle dışavurumcu terapiler
Otizmli gençlerle dışavurumcu terapiler
Çiftler ve ailelerle dışavurumcu terapiler
Travma tedavisinde dışavurumcu terapiler
İstismar durumlarında dışavurumcu terapiler
Anksiyete bozukluklarında dışavurumcu terapiler
Yas ve kayıp gruplarında dışavurumcu terapiler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dışavurumcu terapilerin tarihi
2) Dışavurumcu sanat terapilerinin tarihi
3) Dışavurumcu terapiler, etik ve kültür
4) Dışavurumcu terapilere psikodinamik yaklaşımlar
5) Dışavurumcu terapilere bilişsel davranışçı yaklaşımlar
6) Çocuklarla dışavurumcu terapiler
7) Çocuklarla dışavurumcu terapiler
8) Ergenlerle dışavurumcu terapiler
9) Otizmli gençlerle dışavurumcu terapiler
10) Çiftler ve ailelerle dışavurumcu terapiler
11) Travma tedavisinde dışavurumcu terapiler
12) İstismar durumlarında dışavurumcu terapiler
13) Anksiyete bozukluklarında dışavurumcu terapiler
14) Yas ve kayıp gruplarında dışavurumcu terapiler

Kaynaklar

Ders Notları: Robert J. Landy Expressive Therapies 2005 Cathy A. Malchiodi Handbook of art therapy (2nd ed.)2012
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 1 4
Proje
Ödevler 2 8
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 22
Rapor Teslimi
Juri
Final 3 35
Toplam İş Yükü 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı