ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5116 | Travma Terapisinin Esasları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLKE SİNE EGECİ |
Dersin Amacı: | Bu seçmeli dersin amacı öğrencilerin kişilerarası şiddet, insan-kaynaklı ve doğal afetler veya başka zorlayıcı olaylar yüzünden travmatize olan kişilere yönelik terapötik müdahalelerin temellerini anlamalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Psikolojik travmayı nelerin oluşturduğunu ve travmatik deneyimlerin çeşitlerini öğrenmek 2. Travmanın etkilerini ve travma sonrası tepkileri öğrenmek 3. Psikolojik travmayı psikolojik görüşme ve psikolojik testler yoluyla ölçme ve tanımayı öğrenmek 4. Travma iyileşmesinin temel felsefesini ve tedavi prensiplerini öğrenmek 5. Travmatize olmuş kişilere nasıl psiko-eğitim verileceğini öğrenmek 6. Bilişsel müdahale, bilişsel işleme ve tutarlı öykülerin geliştirilmesini öğrenme 7. Travmanın duygusal işlemesini öğrenme 8. Travma sonrası gelişmenin kolaylaştırılması için stratejileri öğrenmek 9. Klinisyenin özbakımının önemi konusunda farkındalığı arttırmak ve özbakım modelleri öğrenmek |
Psikolojik travmanın tnaımlanması Travma çeşitleri Travmanın etkileri ve travma sonratı tepkiler Travmanın değerlendirilmesi ve travma sonrası sonuçlar Psikososyal müdahaleler Psiko-eğitim Stres ve duygu regülasyonu eğitimi Bilişsel müdahaleler Duygusal işleme Travma sonrası gelişmeyi kolaylaştırma Klinisyen için özbakım modelleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Psikolojik travmanın tnaımlanması | ||
2) | Travma çeşitleri | ||
3) | Travmanın etkileri ve travma sonrası tepkiler | ||
4) | Travmanın etkileri ve travma sonratı tepkiler | ||
5) | Travmanın değerlendirilmesi ve travma sonrası sonuçlar | ||
6) | Travmanın tedavisinda ana meseleler | ||
7) | Psikososyal müdahaleler | ||
8) | Psiko-eğitim | ||
9) | Stres ve duygu regülasyonu eğitimi | ||
10) | Bilişsel müdahaleler | ||
12) | Travma sonrası gelişmeyi kolaylaştırma | ||
13) | Klinisyen için özbakım modelleri | ||
14) | Tekrar |
Ders Notları: | - Biere, J., & Scott, C. (2006).Principles of Trauma Therapy: A Guide to Symptoms, Evaluation, and Treatment. Thousand Oaks: Sage Publicatios. - Baranowsky, A. B., Gentry, J.E. Schults, D.F. (2011). Trauma Practice, Tools for Stabilization and Recovery. Cambridge:Hogrefe Publishing. - A.T. Eker, U. Sezgin (Ed). (in press) Kuramdan Uygulamaya Ruhsal Travma Kitabı. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 | |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
Proje | |||
Ödevler | 2 | 8 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 3 | 35 | |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |