ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5115 | Aile Terapisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLKE SİNE EGECİ |
Dersin Amacı: | Aile terapisi psikoterapi alanında epistemolojik bir yön değiştirmedir. Bu ders aile terapisinin Yapısal Aile Terapisi, Stratejik Aile Terapisi, MRI yaklaşımı, Psikoanalitik Aile Terapisi, Öyküsel Terapi, Yaşantısal Aile Terapisi gibi temel okulunun eleştirel değerlendirmesini sağlar. Bu dersin sonunda, öğrenciler aile terapisinde kullanılacak olan yöntemlerin ve tekniklerin anlayışına sahip olurlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Defines circular understanding of psychopathology 2. Knows basic skills in contemporary family therapy 3. Compares basic models in family therapy 4. Knows common techniques in family therapy |
Aile Terapisine Giriş: Tarihçe Döngüsel Anlayış Aile terapisinde temel beceriler ve çalışma prensipleri Sistematik aile terapisi Bowen ve Aile Terapisi Yapısal Aile Terapisi Stratejik Aile Terapisi Deneyime dayanan Aile Terapisi Psikanalitik Aile Terapisi Bilişsel Davranışçı Aile Terapisi Açıklamaya dayanan Aile Terapisi Sunumlar Birleştirici Modeller |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Aile terapisine giriş:Tariçe | ||
2) | Döngüsel Anlayış | ||
3) | Aile terapisinde temel beceriler ve çalışma prensipleri | ||
4) | Sistematik aile terapisi | ||
5) | Bowen ve Aile Terapisi | ||
6) | Yapısal Aile Terapisi | ||
7) | Konu tekrarı | ||
8) | Stratejik Aile Terapisi | ||
9) | Deneyime dayanan Aile Terapisi | ||
10) | Psikanalitik Aile Terapisi | ||
11) | Bilişsel Davranışçı Aile Terapisi | ||
12) | Açıklamaya dayanan Aile Terapisi | ||
13) | Sunumlar | ||
14) | Birleştirici Modeller |
Ders Notları: | Nichols, M.P. ( 2010 ). Family Therapy. Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | Additional reading will be assigned throughout the semester. Dönem boyunca hoca tarafından ek okumalar dağıtılacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 | |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
Proje | |||
Ödevler | 2 | 8 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 3 | 35 | |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |