ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5114 | Aile Sistemleri Kuramları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLKE SİNE EGECİ |
Dersin Amacı: | Aile insanı etkileyen birincil sosyal ortamdır. Aile süreçlerini anlamak, kişinin ve kişinin davranışlarının daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunur. Bu dersin amacı, aile sistemine psikolojik bir çerçeveden bakmaktır. Başlıca aile teorileri Sistem Yaklaşımı ve Aile Gelişim Teorisine odaklanarak sunulur. Sistematik bakış açısı öğrencilere sunulur ve aileyi ilgilendiren örüntüler, süreçler ve dinamiklerin daha iyi anlamaları sağlanır. Aynı zamanda aile psikolojinin çağdaş konuları ele alınır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Psikolojik fenomenleri sistemler kavramlarıyla tanımlar 2. Aile sistemi kuramının kavramları ve varsayımlarını tanımlar 3. Aileyi sistem yaklaşımını kullanarak tanımlar ve değerlendirir 4. Aile yaşam döngüsünün değişik aşamalarını tanımlar 5. Çağdaş ailelerin özelliklerini tanımlar 6. Çağdaş ailelerin ihtiyaçlarını tartışır 7. 21. yüzyıl ailelerine özel problemlerini tartışır |
21. yüzyılda aile: Tanımı, çeşitleri, özellikleri ve işlevleri Aile teorileri Genel Sistem Teorisi ve Sistem perspektifi Aile Sistemleri Teorisi; Bir sistem olarak aile: Temel kavramlar ve varsayımlar Bir sistem olarak aile: Temel kavramlar ve varsayımlar Aile Gelişim Teorisi; Aile yaşam döngüsü: Aile gelişiminin aşamaları Bir aile olmak; I. Aşama: Ailelerin biraraya gelmesi; II. Aşama: Ailelerin birleşmesi III. Aşama: Yeni evli çift; IV. Aşama: Ebeveyn olmak - Çocukları olan çift V. Aşama: Orta yaşta aile VI. Aşama: Başlama merkezi VII. Aşama: Yaşlanma ve Aile Aile psikolojisinde çağdaş konular |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Genel giriş | ||
2) | 21. yüzyılda aile: Tanımı, çeşitleri, özellikleri ve işlevleri | ||
3) | Aile teorileri | ||
4) | Genel Sistem Teorisi ve Sistem perspektifi | ||
5) | Aile Sistemi Teorisi; Bir sistem olarak aile: Temel kavramlar ve varsayımlar | ||
6) | Bir sistem olarak aile: Temel kavramlar ve varsayımlar | ||
7) | Bir sistem olarak aile: Temel kavramlar ve varsayımlar | ||
8) | Genel bakış | ||
9) | Aile Gelişim Teorisi; Aile yaşam döngüsü: Aile gelişiminin aşamaları | ||
10) | Bir aile olmak; I. Aşama: Ailelerin biraraya gelmesi; II. Aşama: Ailelerin birleşmesi | ||
11) | III. Aşama: Yeni evli çift; IV. Aşama: Ebeveyn olmak - Çocukları olan çift | ||
12) | V. Aşama: Orta yaş ailesi; VI. Aşama: Başlama merkezi | ||
12) | Yaşlanma ve aile | ||
14) | Aile psikolojisinde çağdaş konular |
Ders Notları: | 1. Nichols, W.C., Pace-Nichols, M.A., Becvar, D.S., & Napier, A.Y. (2000). Handbook of Family Development and Intervention. New York:John Wiley & Sons, Inc. 2. Carter, B., & McGoldrick, M. (2005). The Expanded Family Life Cycle: Individual, Family, and Social Perspectives (3rd Edition). New York: Allyn and Bacon. 3. Gerson, R., Mcgoldrick, M., & Petry, S. (2008). Genograms: Assessment and Intervention (3rd Ed.). New York: W.W. Norton & Company, Inc. 4. Yalın, A., Oral, N, Gökler I. & Yılmaz B. (2007). Aile Terapisi. F. Çuhadaroğlu Çetin, A. Coşkun, E. İşeri, S. Miral, N. Motavallı, B. Pehlivantürk, T. Türkbay, R. Uslu, F Ünal (Ed ) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı |
Diğer Kaynaklar: | Contemporary scientific articles on the issue. Konularla ilgili çağdaş bilimsel makaleler. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 | |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
Proje | |||
Ödevler | 2 | 8 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 3 | 35 | |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |