ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CPS5113 Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK
Dersin Amacı: Bu ders Çocukluk ve Ergenlik Dönemi bozuklukların sebebi ve tanımı üzerine odaklanır. DSM-IV-TR açısında her birinin geniş değerlendirilmesinin ardından, öğrenciler çeşitli teorik bakış açılarından bu kategorileri okumaları teşvik edilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bir çocuk psikiyatristinin ve Klinik Psikoloğun Çocuk Psikopatolojisi alanında nasıl çalıştığını bilir.
Çocukları değerlendirmeyi ve test etmeyi tanımlar.
Zeka geriliğini ve rehabilitasyon olasılıklarını bilir.
Motor beceri bozuklukları, İletişim Bozuklukları, Gelişimsel Bozukluklar, ADHD, Davranış Bozuklukları gib kategorileri bilir.

Dersin İçeriği

Çocuk Psikiyatrisi, Klinik Psikolog ve Çocuk Psikopatolojisi
Ölçme ve değerlendirme, çocuklarla çalışma
Zeka Geriliği
Öğrenme Güçlükleri
Motor Beceri Bozuklukları
İletişim Bozuklukları
Tikler, Boşaltım Bozuklukları
Gelişimsel Bozukluklar (Otizm, Rett Sendromu, Asperger Sendromu)
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu
Davranışsal Bozukluklar
Bebeklik ve çocukluk çağı beslenme ve yeme bozuklukları
Ayrılma kaygısı, seçici mutizm ve diğer çocukluk çağı bozuklukları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk Psikiyatrisi, Klinik Psikoloğu ve Çocuk Psikopatolojisi
2) Değerlendirme ve test etme ve çocuklarla çalışma
3) Zeka Geriliği
4) Öğrenme Güçlükleri
5) Öğrenme Güçlükleri
6) Motor Beceri Bozuklukları
7) Konu tekrarı
8) İletişim Bozuklukları
9) Tikler, Dışa atım bozuklukları
10) Gelişimsel Bozukluklar ( Otizm, Rett Sendromu, Aperger Sendromu)
11) Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
12) Davranış Bozuklukları
13) Bebeklik ve Erken Çocukluk Döneminde Besleme ve Yeme Bozuklukları
14) Ayrılık Kaygısı, Seçici Dilsizlik ve diğer Çocukluk Dönemi Bozuklukları

Kaynaklar

Ders Notları: Martin, A, Volkmar, F.R. (2007) . Lewis’s Child and Adolsecent Psychiatry. Lippincott Williams and Wilkins.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 0 0 0
Ödevler 2 4 8
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 22 22
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı