ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5113 | Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK |
Dersin Amacı: | Bu ders Çocukluk ve Ergenlik Dönemi bozuklukların sebebi ve tanımı üzerine odaklanır. DSM-IV-TR açısında her birinin geniş değerlendirilmesinin ardından, öğrenciler çeşitli teorik bakış açılarından bu kategorileri okumaları teşvik edilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bir çocuk psikiyatristinin ve Klinik Psikoloğun Çocuk Psikopatolojisi alanında nasıl çalıştığını bilir. Çocukları değerlendirmeyi ve test etmeyi tanımlar. Zeka geriliğini ve rehabilitasyon olasılıklarını bilir. Motor beceri bozuklukları, İletişim Bozuklukları, Gelişimsel Bozukluklar, ADHD, Davranış Bozuklukları gib kategorileri bilir. |
Çocuk Psikiyatrisi, Klinik Psikolog ve Çocuk Psikopatolojisi Ölçme ve değerlendirme, çocuklarla çalışma Zeka Geriliği Öğrenme Güçlükleri Motor Beceri Bozuklukları İletişim Bozuklukları Tikler, Boşaltım Bozuklukları Gelişimsel Bozukluklar (Otizm, Rett Sendromu, Asperger Sendromu) Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Davranışsal Bozukluklar Bebeklik ve çocukluk çağı beslenme ve yeme bozuklukları Ayrılma kaygısı, seçici mutizm ve diğer çocukluk çağı bozuklukları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Çocuk Psikiyatrisi, Klinik Psikoloğu ve Çocuk Psikopatolojisi | ||
2) | Değerlendirme ve test etme ve çocuklarla çalışma | ||
3) | Zeka Geriliği | ||
4) | Öğrenme Güçlükleri | ||
5) | Öğrenme Güçlükleri | ||
6) | Motor Beceri Bozuklukları | ||
7) | Konu tekrarı | ||
8) | İletişim Bozuklukları | ||
9) | Tikler, Dışa atım bozuklukları | ||
10) | Gelişimsel Bozukluklar ( Otizm, Rett Sendromu, Aperger Sendromu) | ||
11) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | ||
12) | Davranış Bozuklukları | ||
13) | Bebeklik ve Erken Çocukluk Döneminde Besleme ve Yeme Bozuklukları | ||
14) | Ayrılık Kaygısı, Seçici Dilsizlik ve diğer Çocukluk Dönemi Bozuklukları |
Ders Notları: | Martin, A, Volkmar, F.R. (2007) . Lewis’s Child and Adolsecent Psychiatry. Lippincott Williams and Wilkins. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |