ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CPS5112 Kliinik Psikolojide Etik Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK
Dersin Amacı: 1.Etik meselelere öğrenciler duyarlılık geliştirecektir.
2.Öğrenciler aşağıdaki kavramlar hakkında bilgi edineceklerdir:
Mesleki etik, etik yönetmelik, etik ikilem, etik mantık yürütme ve etik karar verme, Türk Etik Yönetmeliği ve Türk Etik Süreç Yönetmeliği
3.Öğrenciler etik mantık yürütme becerilerini kullanabileceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Etiği, etik ilkeleri ve psikoloji alanındaki kuralları tanımlamak.
II. Etiği, etik ilkeleri ve psikoloji alanındaki kuralları karşılaştırmak ve yorumlamak.
III. Etik ilkeleri ve kuralları psikoloji alanındaki farklı alt alanlara uygulamak.
IV. Etik vaka ve olguları incelemek.
V. Etik vaka ve olguları açık ve kesin bir ifade ile belirtmek.
VI. Etik vakaları ve olguları yorumlamak ve yargılamak.

Dersin İçeriği

Ahlaki Sistemler, Etik
Türk Etik Yönetmeliği
Türk Etik Süreç Yönetmeliği
Mesleki Etik, Mesleki Etik Kodlar
EFPA (Avrupa Psikoloji Dernekleri Federasyonu) Etik Yönetmeliği
Etik Mantık Yürütme
Sunumlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türk Etik Süreç Yönetmeliği Türk Etik Yönetmeliği Ahlaki Sistemler, Etik
2) Mesleki Etik, Mesleki Etik Kodlar
3) EFPA (Avrupa Psikoloji Dernekleri Federasyonu) Etik Yönetmeliği
4) Etik Mantık Yürütme
5) Türk Etik Yönetmeliği
6) Türk Etik Yönetmeliği
7) Türk Etik Yönetmeliği
8) Konu tekrarı
9) Türk Etik Yönetmeliği
10) Türk Etik Süreç Yönetmeliği
11) Türk Etik Süreç Yönetmeliği
12) Türk Etik Süreç Yönetmeliği
13) Sunumlar
14) Türk Etik Süreç Yönetmeliği
15) Yarıyıl sonu sınavı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Korkut,Y. (2010). “Developing a National Code of Ethics in Psychology in Turkey: Balancing International Ethical Systems Guides with a Nation’s Unique Culture. Ethics & Behavior, 20 (3-4), 288-296. Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği. (downloadable from TPA web site) Türk Psikologlar Derneği Etik Süreç Yönetmeliği. (downloadable from TPA web site)
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 0 0 0
Ödevler 2 4 8
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 22 22
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı