KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5106 | Klinik Değerlendirme | Bahar | 2 | 2 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere teorik bilgiyi ve çocukların ve yetişkinlerin düşünsel değerlendirmesinin uygulamasını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Weschler Test gibi genellikle kullanılan zeka testlerini uygulama, skorlama, yorumlama ve rapor etme süreçleri üzerine uzmanlaşma ve pratik becerilerin gelişimi dersin odağı olacaktır. Değerlendirme verilerini zenginleştirmek için, Bender-Gestalt,Bir İnsan Çiz ve nöropsikolojik testlere bir giriş(Çocuklar için Algı testi ve çizme teknikleri) dahil edilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Temel zeka teorilerini değerlendirir. Weschles Testinin yapısını ve mantığını öğrenir. Weschles Testini yazmayı, yorumlamayı ve raporlamayı öğrenir. Bender Gestalt’ı ve İnsan Çizimi testini öğrenir. Farklı zeka testlerinin sonuçlarını nasıl bütünleştireceğini öğrenir. |
Zeka testine tarihsel genel bakış açısı Zekanın tanımı Çocuklar için Weschler Zeka Testine Giriş ve Türkçe’ye adaptasyonu ve WAIS-III WISC-Alt testlerinin tanımı ve istatistiksel özellikleri WISC-alt testlerin yorumlanması WISC- Profillerin yorumlanması WISC- Test etme özel populasyonları Bender Gestalt Projektif Ölçümlere Giriş-DAP Neuropsychological tests |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş | ||
2) | Zeka testine tarihsel genel bakış açısı Zekanın tanımı | ||
3) | Çocuklar için Weschler Zeka Testine Giriş ve Türkçe’ye adaptasyonu | ||
4) | WISC-Alt testlerinin tanımı ve istatistiksel özellikleri | ||
5) | WISC-alt testlerin yorumlanması | ||
6) | WISC- Profillerin yorumlanması | ||
7) | Nöropsikolojik testler | ||
8) | WISC- Profillerin yorumlanması | ||
9) | WISC- Test etme özel populasyonları | ||
10) | Bender Gestalt 'a Giriş | ||
11) | Projektif Ölçümlere Giriş-DAP | ||
12) | Nöropsikolojik testlere giriş | ||
13) | Geri bildirim verme becerileri | ||
14) | Rapor yazma |
Ders Notları: | Selected chapters from: •Frick, Barry & Kamphaus (2010) Child and Adolescent personality and behavior. Springer, New York •Groth-Marnat, G. (2003). Handbook of Psychological Assessment (Fourth Ed.) John Wiley & Sons, New Jersey. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 52 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 56 | |
Laboratuvar | 9 | 18 | |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | 3 | 9 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 | |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Proje | |||
Ödevler | 3 | 21 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 21 | |
Toplam İş Yükü | 197 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kuramsal bilgi ve ampirik araştırma yoluyla insan psikopatolojisi ve psikolojik iyi olma hali hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek. | |
2) | Kanıta dayalı klinik uygulamaları geliştirmek için psikolojik teorileri, tedavi yaklaşımlarını ve ampirik bulguları eleştirel olarak değerlendirmek. | |
3) | Klinik görüşme, vaka formülasyonu ve kanıta dayalı müdahale teknikleri dahil olmak üzere temel klinik becerilerde uzmanlaşmak. | |
4) | Süpervizyon uygulamaları aracılığı ile psikolojik değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması konularında bilgi ve pratik deneyim kazanmak. | |
5) | Uygun araştırma yöntemleri (örn. deneysel, korelasyonel, boylamsal ve nitel çalışmalar) ve istatistiksel analizleri kullanarak klinik psikoloji alanında bağımsız araştırma yürütme konusunda yeterlilik geliştirmek. | |
6) | Gözetimli klinik eğitim ve saha çalışması yoluyla psikoloji teorilerini ve araştırmalarını gerçek dünyadaki klinik uygulamalara entegre etme becerisini geliştirmek. | |
7) | Klinik psikoloji uygulamaları ve araştırmalarında etik ilkelere ve mesleki standartlara bağlı kalmak; ayrımcılıktan kaçınma, kültürel duyarlılık ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. | |
8) | Klinik psikoloji alanında eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik edecek şekilde öz değerlendirme yapmak ve sürekli mesleki gelişime önem vermek. | |
9) | Psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisinde biyolojik, psikolojik ve sosyal faktörleri entegre ederek ruh sağlığına biyopsikososyal bir bakış açısı kazandırmak. | |
10) | Bilişsel-davranışçı ve psikodinamik terapi yaklaşımlarında yetkinlik kazanmak ve bunlardan birinde uzmanlaşmak. | |
11) | Klinik ortamlarda pratik deneyim yoluyla süpervizyon ve vaka formülasyon becerilerini geliştirmek, danışanlara ve meslektaşlara yapılandırılmış geri bildirim ve destek sağlama becerisini geliştirmek. | |
12) | Araştırma soruları oluşturma, bağımsız bilimsel araştırma yürütme ve klinik psikoloji alanına katkı sağlama yetkinliğini gösteren bir yüksek lisans tezi tamamlamak. |