KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5106 | Klinik Değerlendirme | Bahar | 2 | 2 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere teorik bilgiyi ve çocukların ve yetişkinlerin düşünsel değerlendirmesinin uygulamasını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Weschler Test gibi genellikle kullanılan zeka testlerini uygulama, skorlama, yorumlama ve rapor etme süreçleri üzerine uzmanlaşma ve pratik becerilerin gelişimi dersin odağı olacaktır. Değerlendirme verilerini zenginleştirmek için, Bender-Gestalt,Bir İnsan Çiz ve nöropsikolojik testlere bir giriş(Çocuklar için Algı testi ve çizme teknikleri) dahil edilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Temel zeka teorilerini değerlendirir. Weschles Testinin yapısını ve mantığını öğrenir. Weschles Testini yazmayı, yorumlamayı ve raporlamayı öğrenir. Bender Gestalt’ı ve İnsan Çizimi testini öğrenir. Farklı zeka testlerinin sonuçlarını nasıl bütünleştireceğini öğrenir. |
Zeka testine tarihsel genel bakış açısı Zekanın tanımı Çocuklar için Weschler Zeka Testine Giriş ve Türkçe’ye adaptasyonu ve WAIS-III WISC-Alt testlerinin tanımı ve istatistiksel özellikleri WISC-alt testlerin yorumlanması WISC- Profillerin yorumlanması WISC- Test etme özel populasyonları Bender Gestalt Projektif Ölçümlere Giriş-DAP Neuropsychological tests |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş | ||
2) | Zeka testine tarihsel genel bakış açısı Zekanın tanımı | ||
3) | Çocuklar için Weschler Zeka Testine Giriş ve Türkçe’ye adaptasyonu | ||
4) | WISC-Alt testlerinin tanımı ve istatistiksel özellikleri | ||
5) | WISC-alt testlerin yorumlanması | ||
6) | WISC- Profillerin yorumlanması | ||
7) | Nöropsikolojik testler | ||
8) | WISC- Profillerin yorumlanması | ||
9) | WISC- Test etme özel populasyonları | ||
10) | Bender Gestalt 'a Giriş | ||
11) | Projektif Ölçümlere Giriş-DAP | ||
12) | Nöropsikolojik testlere giriş | ||
13) | Geri bildirim verme becerileri | ||
14) | Rapor yazma |
Ders Notları: | Selected chapters from: •Frick, Barry & Kamphaus (2010) Child and Adolescent personality and behavior. Springer, New York •Groth-Marnat, G. (2003). Handbook of Psychological Assessment (Fourth Ed.) John Wiley & Sons, New Jersey. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 52 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 56 | |
Laboratuvar | 9 | 18 | |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | 3 | 9 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 | |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Proje | |||
Ödevler | 3 | 21 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 21 | |
Toplam İş Yükü | 197 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |