ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5078 | Değişimi Yöneterek Geleceği Yaratmak | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NEŞE SARUHAN |
Dersin Amacı: | Doğru kültür değişimi için liderlerin rolünü ilişkilendirmek ve katılıma teşvik ederek herkesin ilgisini çekmenin gerekliliğini açıklamak. Akış değişimine dayanarak organizasyonun tüm aşamalarında iletişimin önemini vurgulamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler, pozitif iş sonuçlarına ulaşmak için geçişe dayanan direnci yönetebilirler. |
Bu ders katılımcılara "değişim"in gerçek hayata nasıl uygulanacağı konusunda farkındalık yaratmayı planlıyor. Kişiliğimizdeki, organizasyonlardaki ve çevredeki değişim ihtiyacını anlamak ayrıca bu dersin getirileri arasında. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş & "Değişim Gereksinimi" Temel Kavramları | Okuma | |
2) | *Algılama *Karşı Koyma *Kabul Etme *Alıştırma | Okuma | |
3) | Sihir: İletişim Dili | Okuma | |
4) | *Değişim ve Direncin İnsan Boyutlarını Anlamak | Okuma | |
5) | Başarılı Geçişlerde Liderlerin Rolü & Geleceği Şekillendirme *Yeni Vizyon / Yeni Strateji | Okuma | |
6) | *Müşterileri Geçiş Esnasında Alıkoyma | Okuma | |
7) | Duygusal Farkındalık Yaratma & Uyarlanabilir Değişim Öncülüğü Kapasitesi | Okuma | |
8) | İletken değişimlerden kesintisiz değişimler olan örgütsel kültürler yaratma | Okuma | |
9) | Yapısal Değişimin Limitleri | Okuma | |
10) | İş Modellerinde Hızla Dijital Dünyayı Değiştirme Gücü | Okuma | |
11) | Örgütsel dönüşümün sonuçlarını ölçme | Okuma | |
12) | Etraflarındaki dünya büyük oranda değişmeden liderler harekete geçmeli! | Okuma | |
13) | Stratejini bozmadan önce kültürü değiştirme | Okuma | |
14) | Final |
Ders Notları: | Creating Futures: Leading Change Through Information Systems by Andrew Dorac-Kakabadse (Oct 2000) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 60 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 14 | 71 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |