ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5078 Değişimi Yöneterek Geleceği Yaratmak Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKAN ASLAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. NEŞE SARUHAN
Dersin Amacı: Doğru kültür değişimi için liderlerin rolünü ilişkilendirmek ve katılıma teşvik ederek herkesin ilgisini çekmenin gerekliliğini açıklamak. Akış değişimine dayanarak organizasyonun tüm aşamalarında iletişimin önemini vurgulamak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler, pozitif iş sonuçlarına ulaşmak için geçişe dayanan direnci yönetebilirler.

Dersin İçeriği

Bu ders katılımcılara "değişim"in gerçek hayata nasıl uygulanacağı konusunda farkındalık yaratmayı planlıyor. Kişiliğimizdeki, organizasyonlardaki ve çevredeki değişim ihtiyacını anlamak ayrıca bu dersin getirileri arasında.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş & "Değişim Gereksinimi" Temel Kavramları Okuma
2) *Algılama *Karşı Koyma *Kabul Etme *Alıştırma Okuma
3) Sihir: İletişim Dili Okuma
4) *Değişim ve Direncin İnsan Boyutlarını Anlamak Okuma
5) Başarılı Geçişlerde Liderlerin Rolü & Geleceği Şekillendirme *Yeni Vizyon / Yeni Strateji Okuma
6) *Müşterileri Geçiş Esnasında Alıkoyma Okuma
7) Duygusal Farkındalık Yaratma & Uyarlanabilir Değişim Öncülüğü Kapasitesi Okuma
8) İletken değişimlerden kesintisiz değişimler olan örgütsel kültürler yaratma Okuma
9) Yapısal Değişimin Limitleri Okuma
10) İş Modellerinde Hızla Dijital Dünyayı Değiştirme Gücü Okuma
11) Örgütsel dönüşümün sonuçlarını ölçme Okuma
12) Etraflarındaki dünya büyük oranda değişmeden liderler harekete geçmeli! Okuma
13) Stratejini bozmadan önce kültürü değiştirme Okuma
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları: Creating Futures: Leading Change Through Information Systems by Andrew Dorac-Kakabadse (Oct 2000)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 40
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 60
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 14 71
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı