|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnce film fiziğine giriş
|
|
2) |
İnce film büyütme teknikleri
|
|
3) |
İki boyutlu kristalografi ve elektron difraksiyon teknikleri 1
|
|
4) |
İki boyutlu kristalografi ve elektron difraksiyon teknikleri 2
|
|
5) |
Yüzey morfolojisi ve inceleme teknikleri 1
|
|
6) |
Yüzey morfolojisi ve inceleme teknikleri 2
|
|
7) |
İnce filmleri incelemede kullanılan elektron spekroskopisi teknikleri 1
|
|
8) |
İnce filmleri incelemede kullanılan elektron spektroskopisi teknikleri 1 (devam edildi)
|
|
9) |
İnce filmleri incelemede kullanılan elektron spekroskopisi teknikleri 2
|
|
10) |
İnce filmleirn manyetik özelliklerinin gözden geçirilmesi
|
|
11) |
İnce filmlerin manyetik özelliklerinin klasik metodlarla incelenmesi
|
|
12) |
İnce filmlerin manyetik özelliklerinin siklotron ışıması teknikleri kullanılarak incelenmesi
|
|
13) |
Teknolojik uygulamara örnekler
|
|
14) |
İnce film konusunda öğrenci seminerleri
|
|
Ders Notları: |
Surface Science An Introduction K. Oura, V.G. Lifshit, A.A. Saranin, A.V. Zotov, M. Katayama
Practical guide to magnetic circular dichroism spectroscopy, W. Roy Mason
Core level spectroscopy of solids, Frank de Groot, Akio Kotani |
Diğer Kaynaklar: |
Ultrathin magnetic structures, (An Introduction to the Electronic, Magnetic and Structural Properties, J.A.C. Bland, B. Heinrich
Materials science of thin films (deposition & structure), Milton Ohring,
Surface crystallography (an introduaction to Low Energy Electron Diffraction), L.J. Clarke
Surface and Thin Film Analysis, H. Bubert, H. Jenett, |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
|