MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FİZ6029 | Yarıiletken Fiziği | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. LÜTFİ ARDA |
Dersin Amacı: | Yarıiletkenler fiziğinin temelleri hakkında temel bilgiler vermek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Yarıiletkenler fiziğinin temelleri hakkında bilgiler edinmek. 2-Katı Hal fiziğinin temelleri hakkında bilgiler edinmek 3-Yarıiletken cihazların fiziksel temelleri hakkında bilgiler edinmek. |
Bu derste Kristallerde enerji bant yapısı,yalıtkanlar, yarıiletkenler, metaller, Yarıiletkenlerin reel kristal yapısı, Yarıiletkenlerde elektron ve hol istatistiği,Yarıiletkenlerde iletkenlik etkileri, Siklotron rezonans, plazma frekansı , Yarıiletkenlerde Hall efekti, Yarıiletkenlerin optik özellikleri, Yarıiletkenlerde fotoiletkenlik modelleri , Yarıiletkenlerde sıcaklıkla uyarılmış akım , Ekzitonlar: Frenkel ve Vanye-Mott ekzitonları , Yarıiletkenlerde fononlar, Raman efekti , Modern yarıiletken fiziği, Modern yarıiletken fiziği: kuantum Hall efekti, yarıiletken lazerler, fotonik kristaller öğretilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kristallerde enerji bant yapısı,yalıtkanlar, yarıiletkenler, metaller. | ||
2) | Blokh teoremi, yasak bant, etkin kutle | ||
3) | Yarıiletkenlerin reel kristal yapısı: noktasal ve lineer defektler, donorlar ve akseptorlar | ||
4) | Yarıiletkenlerde elektron ve hol istatistiği | ||
5) | Yarıiletkenlerde iletkenlik etkileri, Om kanunu,iletkenlik | ||
6) | Mobilite, elektron-fonon etkileşmesi | ||
7) | Siklotron rezonans, plazma frekansı | ||
8) | Yarıiletkenlerde Hall efekti | ||
9) | Optical transitions in semiconductors:direct and indirect transitions. | ||
10) | Yarıiletkenlerde fotoiletkenlik modelleri, Yarıiletkenlerde sıcaklıkla uyarılmış akım ( thermally stimulated current) | ||
11) | Ekzitonlar: Frenkel ve Vanye-Mott ekzitonları | ||
12) | Yarıiletkenlerde fononlar, Raman efekti | ||
13) | Modern yarıiletken fiziği: kuantum Hall efekti, yarıiletken lazerler, fotonik kristaller | ||
14) | Modern yarıiletken fiziği: kuantum Hall efekti, yarıiletken lazerler, fotonik kristaller |
Ders Notları: | Kittel - Introduction to Solid State Physics, Smith – Semiconductors |
Diğer Kaynaklar: | Makalaler-Articles |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 12 | 60 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 34 | 34 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |