UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FİZ5036 Klasik Elektrodinamik I Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. LÜTFİ ARDA
Dersin Amacı: Klasik Elektrodinamiğin temel kavramlarının ileri seviyede verilmesi.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Klasik Elektrodinamiğin temel kavramlarını kavramak.
2-Klasik elektrodinamiğin sonuçlarının madde içinde uygulamaları, sınır değer problemlerini model sistemlerde çözerek sonuçları genellemek.
3-Maxwell denklemlerini gerektiği yerde uygulayabilmek.

Dersin İçeriği

Bu derste, Vektör analizi ve temel klasik alanlar kavramları, Elektrostatikte iş ve enerji, Laplace denkleminin çözümleri ve görüntü yük yöntemi , Değişkenlere ayırma ve multipol açılımı,Madde içinde elektrik alanlar, Elektrik polarizasyon ve polarize olmuş cismin alanı, Elektrik yerdeğiştirme D kavramı, lineer dielektrikler, Manetostatik. Lorentz ve Biot-Sawart yasaları, Magnetik alanın diverjans ve rotasyoneli, elektrik ve magnetik alanların benzerlik ve farklılıkları, Vektör potansiyel , Madde içinde magnetik alanlar, Magnetizasyon ve magnetizasyonu olan cismin oluşturduğu alan, Magnetik malzemeler, lineer ve lineer olmayan ortamlar, Elektrodinamik, Elektromagnetik indüksiyon, Maxwell denklemleri öğretilecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Vektör analizi ve temel klasik alanlar kavramları.
2) Elektrostatik
3) Elektrostatikte iş ve enerji, iletkenler.
4) Laplace denkleminin çözümleri ve görüntü yük yöntemi
5) Değişkenlere ayırma ve multipol açılımı
6) Madde içinde elektrik alanlar. Elektrik polarizasyon ve polarize olmuş cismin alanı.
7) Elektrik yerdeğiştirme D kavramı, lineer dielektrikler.
8) Manetostatik. Lorentz be Biot-Sawart yasaları.
9) Magnetik alanın diverjans ve rotasyoneli, elektrik ve magnetik alanların benzerlik ve farklılıkları. Vektör potansiyel.
10) Madde içinde magnetik alanlar. Magnetizasyon ve magnetizasyonu olan cismin oluşturduğu alan.
11) H alanı. Magnetik malzemeler, lineer ve lineer olmayan ortamlar.
12) Elektrodinamik. Elektromotor kuvvet.
13) Elektromagnetik indüksiyon.
14) Maxwell denklemleri

Kaynaklar

Ders Notları: Classical Electrodynamics, J.D. Jackson
Diğer Kaynaklar: Classical Electrodynamics, J.D. Jackson Introduction to Electrodynamics, David J. Griffiths

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 25
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 45
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 5 15 75
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 16 16
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme.
2) Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme)
3) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme.
4) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
6) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme.
7) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
8) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
9) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
10) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
11) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek.
12) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek.