ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT6021 | Uygulamalı Matematikten Seçme Konular | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. CANAN ÇELİK KARAASLANLI |
Dersin Amacı: | Bu ders uygulamalı matematiğin normalde diğer derslerde ihtiva edilmeyen özel konularını içermesi için düzenlenmiştir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sınır değer problemlerini analiz etmek Diferansiyel denklemleri asimtotik metotlarla çözebilmek Dergilerden makale okuyabilmek Disiplinlerarası konulara öğrendiği metodları uygulayabilmek Verilen ödevlerde öğrendiği metodları uygulayabilmek Matematik ve bilgisayar yeteneklerini gösterebilmek Uygulamalı matematikteki konuları tartışabilmek |
Kısmi diferansiyel denklemler için asimtotik metotlar, düzgün tek adımlı sonlu fark şemaları, düzgün iki adımlı sonlu fark şemaları, karşık türden kısmi diferansiyel denklemler için asimtotik metotlar ve düzgün sonlu fark şemaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kısmi diferansiyel denkleminde türev terimini içeren terimin küçük bir parametre ile çarpımını içeren sınır değer problemleri. | ||
2) | Kısmi diferansiyel denkleminde türev terimini içeren terimin küçük bir parametre ile çarpımını içeren sınır değer problemleri. | ||
3) | Kısmi diferansiyel denklemler için asimtotik metotlar | ||
4) | Kısmi diferansiyel denklemler için asimtotik metotlar | ||
5) | Düzgün tek adımlı sonlu fark şemaları | ||
6) | Düzgün tek adımlı sonlu fark şemaları | ||
7) | Düzgün tek adımlı sonlu fark şemaları | ||
8) | Düzgün tek adımlı sonlu fark şemaları | ||
9) | Karışık sınır değerlerine sahip kısmi diferansiyel denklemler için asimtotik metotlar | ||
10) | Karışık sınır değerlerine sahip kısmi diferansiyel denklemler için asimtotik metotlar | ||
11) | Karışık sınır değerlerine sahip kısmi diferansiyel denklemler için asimtotik metotlar | ||
12) | Düzgün çok adımlı sonlu fark şemaları | ||
13) | Düzgün çok adımlı sonlu fark şemaları | ||
14) | Düzgün çok adımlı sonlu fark şemaları |
Ders Notları: | M.H. Holmes, Introduction to Perturbation Methods, 1995, Springer. |
Diğer Kaynaklar: | Bender and Orszag, Advanced Mathematical Methods for Scientists and Engineers, 1999, Springer. Michael J. Ward, course notes on Asymptotic methods, http://www.math.ubc.ca/~ward/teaching/math550.html Ferdinand Verhulst. Methods and Applications of Singular Perturbations: Boundary Layers and Multiple Timescale Dynamics, Springer, 2005. ISBN 0-387-22966-3. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |