ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT6007 Kodlama Teorisi Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SÜREYYA AKYÜZ
Dersin Amacı: Hata düzeltme kodlarının temellerini ve hata kontrol sistemlerinin tasarımında nasıl uygulanabildiğini öğrenmek.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Herhangi bir kodun temel parametrelerini elde eder.

Yinelemeli kod çözme tekniklerini ve bunların turbo kodlar ve LDPC kodlara uygulamasını tanımlar.

Lineer bir kodun üreteç ve eşlik denetim matrislerini elde eder.

Dersin İçeriği

1. hafta: Hata düzeltme kodlarına giriş
2. hafta: Sonlu cisimler
3. hafta: Sonlu cisimler üzerinde vektör uzayları
4. hafta: Lineer blok kodlar
5. hafta: Hamming kodlar, Reed-Muller kodlar, Golay kod
6. hafta: Döngüsel kodlar
7. hafta: İkili BCH kodlar
8. hafta: Konvolüsyon kodları
9. hafta: Konvolüsyon kodlar, Viterbi algoritması
10. hafta: Vize Haftası
11. hafta: Turbo kodlar
12. hafta: Tubo kodlar, yinelemeli kod çözücü
13. hafta: LDPC kodlar
14. hafta: LDPC kodlar için kod çözücü
15. hafta: Genel tekrar
16. hafta: Final Haftası

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hata düzeltme kodlarına giriş
2) Sonlu cisimler
3) Sonlu cisimler üzerinde vektör uzayları
4) Lineer blok kodlar
5) Hamming kodlar, Reed-Muller kodlar, Golay kod
6) Döngüsel kodlar
7) İkili BCH kodlar
8) Konvolüsyon kodları
9) Konvolüsyon kodlar, Viterbi algoritması
10) Turbo kodlar
12) Tubo kodlar, yinelemeli kod çözücü
13) LDPC kodlar
14) LDPC kodlar için kod çözücü

Kaynaklar

Ders Notları: [1] Error Control Coding, Shu Lin, Daniel J. Costello, Jr.
Diğer Kaynaklar: [1] Theory and practice of Error Control Codes, Richard E. Blahut [2] Sweeney, P., Error Control Coding: From Theory to Practice, J. Wiley [3] Gallagher, Information theory and reliable communication, J. Wiley

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 5 % 15
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 15
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 2 12 24
Ödevler 5 10 50
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 21 21
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı