|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders İçeriğinin Tanıtılması, Beklentilerin Açıklanması |
|
2) |
Teknoloji Entegrasyonu – Tanımlar, Modeller, ve Yaklaşımlar |
|
3) |
Teknoloji Entegrasyonu – Tanımlar, Modeller, ve Yaklaşımlar |
|
4) |
Teknoloji Entegrasyonu için Öğretmen Yeterlikleri, Standartlar |
|
5) |
Mili Eğitim Bakanlığı’nın Bilişim Teknolojleri Politikaları ve Projeleri |
|
6) |
Teknoloji Entegrasyonunda Varolan Durum ve Engeller |
|
7) |
BİT’in Okullarda Etkili Kullanımı için Gerekli Koşullar |
|
8) |
Okullaricin Öğretim Teknolojisi Planı (ÖTP) ve Ögeleri |
|
9) |
Okul Teknoloji Planlama Modelleri ve Araştırmalar |
|
10) |
Teknoloji Entegre Edilmiş bir Matematik Dersi Planlama |
|
11) |
Grup Projesi Sunumları |
|
12) |
Etkili Öğrenme ve Öğretim İçin Farklı Teknolojilerin Seçimi ve Değerlendirilmesi |
|
13) |
Matematik Eğitminde Teknolojinin Kullanımı |
|
14) |
Matematik Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı |
|
Ders Notları: |
Demiraslan, Y. & Usluel, Y. (2005). Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegrasyonunda Öğretmenlerin Durumu, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 119-123.
Guzman, A. & Nussbaumt, M. (2009). Teaching competencies for technology integration in the classroom. Journal of Computer Assisted Learning, 25, 453-469.
ISTE (2008). ISTE’s Educational Technology Standards for Teachers. USA: ISTE. 7 Agustos 2012 tarihinde http://www.iste.org/Content/NavigationMenu/NETS/ForTeachers/
2008Standards/NETS_for_Teachers_2008.htm adresinden alınmıştır.
Rasinen, A. (2003). An analysis of the technology education curriculum of six countries. Journal of Technology Education, 15.
Usluel-Koçak,Y., Mumcu-Kuşkaya,F. & Demiraslan Y. (2007). Öğrenme-öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Öğretmenlerin entegrasyon süreci ve engelleriyle ilgili görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-179. |
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
|