ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT5032 Matematikte Müfredat Çalışmaları Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımalayabilir.
2. Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayailir.
3. Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
4. Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilir.
5. Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilir.
6. Bir program tasarısı hazırlayabilir.
7. Bir eğitim programını belli ölçütler açısından eleştirebilir.
8. Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında olur.

Dersin İçeriği

Program geliştirmenin kuramsal temelleri, Eğitim programı tasarım yaklaşımları, Program geliştirme modelleri, Matematik Eğitim Programında ihtiyaç analizi ve değerlendirilmesi, Hedefler ve sınıflandırılması, İçerik analizi ve düzenlenmesi, Öğretme-Öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi, Sınama durumlarının düzenlenmesi, Programa süreklilik kazandırılması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş: Dersin Yapılandırılması
2) Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri
3) Program geliştirmenin kuramsal temelleri
4) Eğitim programı tasarımları
5) Program geliştirme modelleri
6) İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi
7) Hedefler ve sınıflandırılması
8) Hedef-davranışların yazılması
9) İçerik analizi ve düzenlenmesi
10) Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi
11) Sınama durumlarının düzenlenmesi
12) Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
13) Alanyazın taraması
14) Program tasarılarının incelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Meyer, M. & Langrall, C. (2008). A decade of middle school mathematics curriculum implementation. Charlotte, NC: Information Age Publishing. National Council for Teachers of Mathematics (2006). Curriculum focal points for prekindergarten through grade 8 mathematics. Reston, VA: NCTM.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 30
Sunum % 0
Projeler 1 % 25
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 5 20
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 30 30
Ödevler 3 16 48
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı