ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT5032 | Matematikte Müfredat Çalışmaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımalayabilir. 2. Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayailir. 3. Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 4. Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilir. 5. Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilir. 6. Bir program tasarısı hazırlayabilir. 7. Bir eğitim programını belli ölçütler açısından eleştirebilir. 8. Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında olur. |
Program geliştirmenin kuramsal temelleri, Eğitim programı tasarım yaklaşımları, Program geliştirme modelleri, Matematik Eğitim Programında ihtiyaç analizi ve değerlendirilmesi, Hedefler ve sınıflandırılması, İçerik analizi ve düzenlenmesi, Öğretme-Öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi, Sınama durumlarının düzenlenmesi, Programa süreklilik kazandırılması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş: Dersin Yapılandırılması | ||
2) | Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri | ||
3) | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | ||
4) | Eğitim programı tasarımları | ||
5) | Program geliştirme modelleri | ||
6) | İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi | ||
7) | Hedefler ve sınıflandırılması | ||
8) | Hedef-davranışların yazılması | ||
9) | İçerik analizi ve düzenlenmesi | ||
10) | Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi | ||
11) | Sınama durumlarının düzenlenmesi | ||
12) | Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması | ||
13) | Alanyazın taraması | ||
14) | Program tasarılarının incelenmesi |
Ders Notları: | Meyer, M. & Langrall, C. (2008). A decade of middle school mathematics curriculum implementation. Charlotte, NC: Information Age Publishing. National Council for Teachers of Mathematics (2006). Curriculum focal points for prekindergarten through grade 8 mathematics. Reston, VA: NCTM. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 3 | 16 | 48 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |