|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Değerlendirme ile ilgili genel konular, Matematik eğitiminde değerlendirme ile ilgili ulusal çerçeve |
|
2) |
Sınıf ortamında değerlendirme, Sınıf testlerinin yapısı. |
|
3) |
Rübrikler: Kullanım alanları ve öğretime olan etkileri. |
|
4) |
Matematik eğitiminde alternatif değerlendirme yöntemleri |
|
5) |
Matematik eğitiminde alternatif değerlendirme yöntemleri |
|
6) |
Matematik eğitiminde ulusal değerlendirmeler |
|
7) |
Matematik eğitiminde ulusal değerlendirmeler |
|
8) |
Ulusal değerlendirme projeleri |
|
9) |
Matematik eğitiminde uluslararası değerlendirmeler (SIMS, TIMSS, ve PISA) |
|
10) |
Matematik eğitiminde uluslararası değerlendirmeler (SIMS, TIMSS, ve PISA) ve öğretime olan etkileri |
|
11) |
Teknoloji destekli ortamlarda değerlendirme |
|
12) |
Matematik öğretmenlerini ve öğretimde kullandıkları matematik bilgilerini değerlendirme |
|
13) |
Müfredat materyallerinin etkililiğini değerlendirme |
|
14) |
Sunumlar |
|
Ders Notları: |
National Council of Teachers of Mathematics (1995). Assessment standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
Lambdin, D. V., Kehle, Paul E., & Preston, R. V. (Eds.) (1996). Emphasis on assessment: Readings from NCTM’s school-based journals. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
Clarke, D. (1997). Constructive assessment in mathematics: Practical steps for classroom teachers. Berkeley, CA: Key Curriculum Press.
Bright, G. W., & Joyner, J. M (Eds.). (1998). Classroom assessment in mathematics: Views from a National Science Foundation working conference. Lanham, MD: University Press of America.
Silver, E. A., & Kenney, P. A. (Eds.) (2000). Results from the seventh mathematics assessment of the national assessment of educational progress. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
Wilcox, S. K., & Lanier, P. E. (Eds.) (2001). Using assessment to reshape mathematics teaching. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. |
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
|