ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT5030 | Matematik Öğretimi ve Öğrenimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Dersin Amacı: | Bu ders, bireylerin matematiği nasıl öğrendikleri ve anladıklarını açıklar ve etkili alan öğretimi için gerekli bilgi ve becerileri geliştirmeyi hedefler. Odaklanan konular: matematik eğitiminde araştırma tabanlı güncel öğretim teknikleri; eğitim; ve bilişsel süreç ve öğrenme kuramları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenci, matematik eğitime ile ilgili aşağıdaki hedeflere etkili olarak nasıl ulaşacağını öğrenebilecek: . Güçlü matematik problemleri çözme ve akıl yürütme becerilerine sahip olma . Hesaplama ve tahmin etme gibi temel matematiksel kavram ve becerilerde kararlı olma . Matematik konuları arasında ve diğer disiplinler arasına ilişki kurma . Matematik problemlerini çözmek için teknoloji gibi uygun araçları kullanma . Matematik dersine karşı pozitif bir tutum ve inanca sahip olma |
Herkes için Matematik, Matematik Öğretimi, Matematik Eğitiminde Değerlendirme, Matematik Eğitim programı, Matematik Eğitiminde Teknoloji, Matematik Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Herkes için Matematik | ||
2) | Herkes için Matematik | ||
3) | Matematik Öğretimi | ||
4) | Matematik Öğretimi | ||
5) | Matematik Öğretimi | ||
6) | Matematik Eğitiminde Değerlendirme | ||
7) | Matematik Eğitiminde Değerlendirme | ||
8) | Matematik Eğitim Programı | ||
9) | Matematik Eğitim Programı | ||
10) | Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı | ||
11) | Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı | ||
12) | Matematik Öğrenme | ||
13) | Matematik Öğrenme | ||
14) | Matematik Öğrenme |
Ders Notları: | McREL. (2010). What we know about mathematics teaching and learning. Bloomington, IN: Solution Tree Press. |
Diğer Kaynaklar: | Cangelosi, James S. (2003). Teaching Mathematics in Secondary and Middle School: An Interactive Approach. Third Edition. Englewood Cliffs, NJ: Merrill/Prentice Hall. National Council of Teachers of Mathematics. (2003) Principles and Standards for School Mathematics, National Council of Teachers of Mathematics, 3rd ed. Reston, VA. Usiskin, Peressini, Marchisotto and Stanley(2003). Mathematics for High School Teachers, An Advanced Perspective, Prentice-Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Sunum / Seminer | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |