ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT5030 Matematik Öğretimi ve Öğrenimi Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Dersin Amacı: Bu ders, bireylerin matematiği nasıl öğrendikleri ve anladıklarını açıklar ve etkili alan öğretimi için gerekli bilgi ve becerileri geliştirmeyi hedefler. Odaklanan konular: matematik eğitiminde araştırma tabanlı güncel öğretim teknikleri; eğitim; ve bilişsel süreç ve öğrenme kuramları.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenci, matematik eğitime ile ilgili aşağıdaki hedeflere etkili olarak nasıl ulaşacağını öğrenebilecek:

. Güçlü matematik problemleri çözme ve akıl yürütme becerilerine sahip olma
. Hesaplama ve tahmin etme gibi temel matematiksel kavram ve becerilerde kararlı olma
. Matematik konuları arasında ve diğer disiplinler arasına ilişki kurma
. Matematik problemlerini çözmek için teknoloji gibi uygun araçları kullanma
. Matematik dersine karşı pozitif bir tutum ve inanca sahip olma

Dersin İçeriği

Herkes için Matematik, Matematik Öğretimi, Matematik Eğitiminde Değerlendirme, Matematik Eğitim programı, Matematik Eğitiminde Teknoloji, Matematik Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Herkes için Matematik
2) Herkes için Matematik
3) Matematik Öğretimi
4) Matematik Öğretimi
5) Matematik Öğretimi
6) Matematik Eğitiminde Değerlendirme
7) Matematik Eğitiminde Değerlendirme
8) Matematik Eğitim Programı
9) Matematik Eğitim Programı
10) Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı
11) Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı
12) Matematik Öğrenme
13) Matematik Öğrenme
14) Matematik Öğrenme

Kaynaklar

Ders Notları: McREL. (2010). What we know about mathematics teaching and learning. Bloomington, IN: Solution Tree Press.
Diğer Kaynaklar: Cangelosi, James S. (2003). Teaching Mathematics in Secondary and Middle School: An Interactive Approach. Third Edition. Englewood Cliffs, NJ: Merrill/Prentice Hall. National Council of Teachers of Mathematics. (2003) Principles and Standards for School Mathematics, National Council of Teachers of Mathematics, 3rd ed. Reston, VA. Usiskin, Peressini, Marchisotto and Stanley(2003). Mathematics for High School Teachers, An Advanced Perspective, Prentice-Hall.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 5 10
Sunum / Seminer 1 40 40
Proje 0 0 0
Ödevler 2 25 50
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı