UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT5028 Sabit Getirili Menkul Kıymetler ve Kredi Riski Bahar 3 0
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İRİNİ DİMİTRİYADİS
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere portföy kredi riski modellerini tanıtmaktır. Piyasada kullanılan modeller ve temerrütler arası bağıntılar incelenecektir. Kredi modellerinin kapital yeterliliği saptamada kullanımı gösterilecek ve kredi türev ürünlerine giriş yapılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenci kredi riski konusunda fikir sahibi olacak, kredi portföylerindeki bağımlılıkları anlayabilecek, portföy kayıp dağılımlarını modelleyebilecek ve kredi türev ürünlerini tanıyacaktır.

Dersin İçeriği

Finansal türev ürünlerinin tekrarı, kredi riskine giriş, şirket temerrütleri için Merton modeli, KMV, CreditMetrics and CreditRisk+ modelleri, temerrütler arası bağımlılığın faktör modelleri ile gösterimi, portföyün kredi kaybı dağılımının modellenmesi,kredi risk modellerinin kalibrasyonu ve çıkarımlar, kredi türev ürünleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal enstrümanlar; tekrar.
2) Finansal enstrümanlara devam
4) Kredi riskine giriş. Kredi riski olan enstrümanlar, yükümlülüğünü yerine getirememe, derecelendirme.
5) Şirketin yümlülülüğüne yerine getirememesi,Merton modeli.
6) Kullanılan bazı piyasa modelleri (KMV,CreditMetrics, CreditRisk+).
7) Temerrüdler arası bağımlılığın faktör modelleri ile modellendmesi.
8) Kullanılan bazı piyasa modelleri (KMV,CreditMetrics, CreditRisk+).
9) Karışım modelleri ile temerrüt modelleme.
10) Portföyün kredi kaybı dağılımını hesaplama.
11) Kredi kaybı dağılımının büyük portföylerde davranışı.
12) Kredi modelleri için kalibrasyon ve istatistik çıkarımlar.
13) Kredi türev ürünlerine giriş.
14) Kredi türev ürünlerine giriş.

Kaynaklar

Ders Notları: McNeill, A.J. and Frey, R., and Embrechts, P, (2005), Quantitative Risk Management: Conceptes, Techniques and Tools, Princeton, New Jersey. Bluhm, C., and Overbeck, L., and Wagner, C.(2002). An Introduction to Credit Risk Modeling. Chapmanqnd Hall/CRC Financial Mathematics Series, London.
Diğer Kaynaklar: CreditMetrics™– Technical Document, http://www.ma.hw.ac.uk/~mcneil/F79CR/CMTD1.pdf

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 6 13 78
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 2 25 50
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. 5
2) Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) 5
3) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. 5
4) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. 4
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 5
6) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. 3
7) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. 4
8) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. 4
9) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 5
10) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. 4
11) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. 5
12) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. 5