UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT5015 | Matematiksel Programlama ve Modelleme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. GENCO FAS |
Dersin Amacı: | Bu ders ile optimizasyona bir giriş yapılırken, endüstri, planlama ve lojistik alanında her düzeyde gereksinim duyulan temel kavramlar gözden geçirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ders gerçek hayattaki problemlerin matematiksel olarak modellenmesi ve çözüm yöntemlerini açıklayacaktır. |
Optimizasyon ve Matematiksel modellemeye giriş, Matematiksel olarak 2 boyutlu örnek problemlerin modellemesi, Lineer ve tamsayılı programlama, Simplex metodu, Kareli Atama, Taşıma, Location-Allocation gibi problem ve modeller ile bunların kullanım yerleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Lineer Programlamaya Giriş | ||
2) | Gerçek hayattan iki boyutlu lineer programlama problemleri | ||
3) | Simplex Metodu: Tanımlar ve temel operasyonlar | ||
4) | Simplex Metodu (devam) | ||
5) | Büyük M ve İki Faz Metodları | ||
6) | Revised Simplex Metodu ve Düalite | ||
7) | Karush Kuhn Tucker Koşulları | ||
8) | Tam sayı modelleme | ||
9) | Satış Temsilcisi ve İş Atama modelleri | ||
10) | Kareli Atama Problemi | ||
11) | Bazı Bulgusal Yöntemler: Benzetilmiş Tavlama, Genetik Algoritma gibi | ||
12) | Dallanma ve Sınırlandırma Metodu | ||
13) | Uygulamalar ve tekrar | ||
14) | Tekrar |
Ders Notları: | - Operations research: An Introduction, Hamdy A. Taha, Prentice Hall |
Diğer Kaynaklar: | - Facilities Design, Sunderesh S. Heragu, CRC Press |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | |
10) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. | |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek | |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |