UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT5014 | Sınır Değer Problemleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ERSİN ÖZUĞURLU |
Dersin Amacı: | Matematiksel fizikte klasik olmayan denklemler, Fourier seri çözümleri, Fourier ve Laplace dönüşümleri ve KDD'e uygulamaları, karışık tipte KDD için yerel olmayan sınır değer problemlerinin yaklaşık çözümleri, karışık tipte KDD için yerel olmayan sınır değer problemlerinin fark şemaları, çeşitli KDD için fark şemalarının kararlılığı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler 1. kısmi diferansiyel denklemleri çözebilecekler 2. mühendislik ve fizik problemlerini çözebilecekler 3. kısmi diferansiyel denklemler için fark şemaları kararlılığını analiz edebilecekler |
Matematiksel fizikteki klasik olmayan denklemler, Fourier seri çözümü, Kısmi Diferansiyel Denklemler (KTD) ile Fourier ve Laplace dönüşümleri ve uygulamaları, KTD karışık türleri için yerel olmayan sınır değer problemlerinin yerel olmayan sınır değer problemlerinin yaklaşık çözümleri, Karışık türden KTD için yerel olmayan sınır değer problemlerinin Fark Şemaları. Değişken türden kısmi diferansiyel denklemler için fark şemaları kararlılığı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Matematiksel fiziğin klasik olmayan denklemleri | ||
2) | Fourier seri çözümü | ||
3) | Fourier ve Laplace dönüşümleri ve kısmi diferansiyel denklemlere uygulanması | ||
4) | Fourier ve Laplace dönüşümleri ve kısmi diferansiyel denklemlere uygulanması | ||
5) | karışık tip kısmi diferansiyel denlemler için yerel olmayan sınır değer problemlerinin yaklaşık çözümleri | ||
6) | karışık tip kısmi diferansiyel denlemler için yerel olmayan sınır değer problemlerinin yaklaşık çözümleri | ||
7) | Karışık türden PDE için yerel olmayan sınır değer problemlerinin fark şemaları. | ||
8) | Karışık türden PDE için yerel olmayan sınır değer problemlerinin fark şemaları. | ||
9) | Karışık türden PDE için yerel olmayan sınır değer problemlerinin fark şemaları. | ||
10) | Değişken türden kısmi diferansiyel denklemler için fark şemalarının kararlılığı. | ||
11) | Değişken türden kısmi diferansiyel denklemler için fark şemalarının kararlılığı. | ||
12) | Değişken türden kısmi diferansiyel denklemler için fark şemalarının kararlılığı. | ||
13) | Değişken türden kısmi diferansiyel denklemler için fark şemalarının kararlılığı. | ||
14) | Değişken türden kısmi diferansiyel denklemler için fark şemalarının kararlılığı. |
Ders Notları: | Finite Difference Methods for Ordinary and Partial Differential Equations: Steady-State and Time-Dependent Problems (Classics in Applied Mathematic), Randall J. LeVeque, SIAM, Society for Industrial and Applied Mathematics (July 10, 2007) |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 7 | % 30 |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 14 | 98 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | |
10) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. | |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek | |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |