|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uluslararası İşaret Kod Kitabının kullanılması
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
|
2) |
Uluslararası İşaret Kod Kitabının kullanılması
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
|
3) |
Uluslararası İşaret Kod Kitabının kullanılması
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
|
4) |
Gemiler arası, gemi – sahil ve gemi içi İngilizce haberleşme
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
|
5) |
Gemiler arası, gemi – sahil ve gemi içi İngilizce haberleşme
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
|
6) |
Gemiler arası, gemi – sahil ve gemi içi İngilizce haberleşme
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
|
7) |
Gemiler arası, gemi – sahil ve gemi içi İngilizce haberleşme |
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
|
8) |
İngilizce Standart Denizcilik Haberleşme Cümlelerinin kullanımı (SMCP)
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
|
9) |
İngilizce Standart Denizcilik Haberleşme Cümlelerinin kullanımı (SMCP)
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
10) |
Acil durum türlerive Acil durum ve güvenlik mesajlarını göndermek ve almak için gereken İngilizce
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
|
11) |
Acil durum türlerive Acil durum ve güvenlik mesajlarını göndermek ve almak için gereken İngilizce
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
12) |
Tibbi Acil Durum Haberleşmesinde Kullanılan İngilizce; İnsan vücudu; Hastalıklar, ilaçlar; Tıbbi acil durum haberleşmesi; İşaret Kod Kitabının Tıbbi sayfaları; Uluslararası Tıbbi Rehber ve denizcilikle ilgili diğer tıbbi neşriyatın bölümleri.
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
|
13) |
Tibbi Acil Durum Haberleşmesinde Kullanılan İngilizce; İnsan vücudu; Hastalıklar, ilaçlar; Tıbbi acil durum haberleşmesi; İşaret Kod Kitabının Tıbbi sayfaları; Uluslararası Tıbbi Rehber ve denizcilikle ilgili diğer tıbbi neşriyatın bölümleri.
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
|
14) |
Tibbi Acil Durum Haberleşmesinde Kullanılan İngilizce; İnsan vücudu; Hastalıklar, ilaçlar; Tıbbi acil durum haberleşmesi; İşaret Kod Kitabının Tıbbi sayfaları; Uluslararası Tıbbi Rehber ve denizcilikle ilgili diğer tıbbi neşriyatın bölümleri.
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Matematik, fen bilimleri ile ilgili denizcilik sektöründe kullanılacak konularda yeterli bilgi birikimi. |
1 |
2) |
2. Karmaşık problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
1 |
3) |
3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.) |
1 |
4) |
4. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
4 |
5) |
5. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
3 |
6) |
6. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
5 |
7) |
7. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
4 |
8) |
8. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. |
4 |
9) |
9. Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
2 |
10) |
10. Denizcilik sektöründeki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi ve çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
3 |
11) |
11. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ve STCW 78 düzenlemelerini ve kurallarını anlayabilme ve uygulayabilme becerisi. |
4 |
12) |
12. Ticaret gemilerinde gemi yönetimi ve elleçleme konularında hizmetler verebilme bilgisi ve becerisi. |
3 |