DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DEU2015 Uluslararası Denizcilik Sözleşmeleri Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI
Dersin Amacı: Denizcilikle ilgili uluslararası kural ve standartların gelişimi; Uluslararası Denizcilik Örgütü’nün yapısı, faaliyetleri ve denizcilik açısından önemi; deniz çevresinin korunması, denizcilik emniyeti ve denizcilik güvenliğinin sağlanması, sorumluluk ve tazminat gibi konulardaki uluslararası düzenlemeler konusunda öğrencinin bilgi sahibi olmasını, yorum yapabilmesini ve bilgisini somut olaylara uygulayabilmesini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Uluslararası deniz hukukunu yorumlayabilecek bilgiyi kazanırlar.
2. Deniz ticaret hukuku hakkında temel bilgi sahibi olurlar.
3. Deniz devletler hukuku açısından temel bilgi sahibi olurlar.
4. Denizcilik sektörüne yön veren ulusal ve uluslararası kuruluşların sektördeki etki derecelerini öğrenerek, hukuki konuları yürütme becerisi kazanırlar.

Dersin İçeriği

Uluslararası Deniz Sözleşmeleri ortaya çıkışı ve denizcilikle ilgili kuruluşlar
Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) hakkında genel bilgiler ve yapısı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uluslararası Deniz Sözleşmeleri ve denizcilikle ilgili kuruluşlar Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
2) Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) hakkında genel açıklama ve örgüt yapısı. Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
3) IMO Sözleşmeleri ve Türkiye’nin taraf olduğu sözleşmeler. Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
4) SOLAS 74 - SOLAS PROTOKOL 78 Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
5) SOLAS 74 - SOLAS PROTOKOL 78 Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
6) LOADLINE KONVANSİYONU 66-PRO. 88 TONNAGE KONVANSİYONU 69 COLREG KONVANSİYONU 72 Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
7) STCW KONVANSİYONU 78 SAR KONVANSİYONU 79 IMSO KONVANSİYONU 76 Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
8) STCW KONVANSİYONU 78 SAR KONVANSİYONU 79 IMSO KONVANSİYONU 76 Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
9) MARPOL SÖZLEŞMESİ 73-78 Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
10) MARPOL SÖZLEŞMESİ 73-78 Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
11) CLC PROTOKOL 92 FUND 92 Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
12) LLMC KONVANSİYONU 76 – PRO 96 SUA KONVANSİYONU 88 – PRO 88 – 2005 OPRC KONVANSİYONU 1990 Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
13) Lloyd kuruluşları, yapısı ve görevleri Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
14) Gemilerin sınıfları, prosedürler Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları bulunmamaktadır (There aren't any course notes).
Diğer Kaynaklar: Ümit Çevik, Uluslararası Denizcilik Sözleşmeleri, Birsen Yayınları SOLAS, MARPOL, STCW 2010

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 2 % 10
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 35
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 55

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Matematik, fen bilimleri ile ilgili denizcilik sektöründe kullanılacak konularda yeterli bilgi birikimi.
2) 2. Karmaşık problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.) 1
4) 4. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 1
5) 5. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
6) 6. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi 5
7) 7. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 3
8) 8. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. 5
9) 9. Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. 3
10) 10. Denizcilik sektöründeki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi ve çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 5
11) 11. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ve STCW 78 düzenlemelerini ve kurallarını anlayabilme ve uygulayabilme becerisi. 5
12) 12. Ticaret gemilerinde gemi yönetimi ve elleçleme konularında hizmetler verebilme bilgisi ve becerisi. 2