|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
MEVKİ BELİRTME USULLERİ, SEYİR ALETLERİ VE KULLANIMI Coğrafi koordinatlara göre, Belirli bir mevkiye göre, Pergel, Paralel kullanımı |
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
2) |
HARİTAKULLANIMI Bir deniz haritasının yapısı, harita kitabesinin okunması, |
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
3) |
HARİTAKATALOGLARI - Türk Deniz Harita Kataloğu - ABD Deniz Harita Kataloğu - Admiralty Deniz Harita Kataloğu |
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
4) |
HARİTADÜZELTMELERİ
- Çeşitleri, Yapılışları,Denizcilere ilanlar sistemi
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
5) |
MANYETİK PUSULA
- Manyetik Pusulanın günümüzdeki önemi
- Yön belirleme aletleri hakkında genel bilgi
- Manyetik Pusulanın çalışma prensibi
- Manyetizma kavramının ve yerin manyetizmasının açıklanması - Mıknatıslar hakkında teknik bilgi verilmesi
- Gemide kullanılan manyetik pusula çeşitleri,
- Pusulalar ile birlikte kullanılan aletlerin tanıtılması,
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
6) |
MANYETİK PUSULA (DEVAM)
- Pusulanın kontrolu ve düzeltme gerekliliği
- Geminin manyetik alanındaki değişiklikler ve nedenleri
- Pusula düzetme esasları, Pusula düzeltme yöntemleri
- Pusula tamir esasları
CAYRO PUSULA
- Atalet prensibi ve cayro pusuladaki uygulaması - Cayro Pusulanın güvenirliği
- Cayro Pusulada enlem ve sürat düzeltmeleri
- Cayro Pusulanın kontrolu
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
7) |
CAYRO PUSULA - Atalet prensibi ve cayro pusuladaki uygulaması - Cayro Pusulanın güvenirliği - Cayro Pusulada enlem ve sürat düzeltmeleri - Cayro Pusulanın kontrolu |
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
8) |
GEMİ RAPORLAMA SİSTEMLERİ
- Gemi Raporlama sisteminin amacı
- Gemi Raporlama Sistemi ile ilgili ulusal ve Uluslar arası mevzuat
- Türk Boğazlarında kullanılan Raporlama Sistemi
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
9) |
GEMİ RAPORLAMA SİSTEMLERİ (DEVAM)
- Dünya denizlerinde mevcut Raporlama Sistemlerinin ve uygulamalarının tanıtımı
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
10) |
HARİTA UYGULAMALARI
- Gemi mevkiini belirleme yöntemleri
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
11) |
HARİTA UYGULAMALARI
- Harita üzerinde rota ve sürat belirleme, akıntı ve rüzgar etkisinin belirlenmesi ve buna bağlı düzeltmelerin yapılması
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
12) |
HARİTA UYGULAMALARI
- Seyir Planlaması
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
13) |
HARİTA UYGULAMALARI
- Seyir Planlaması için dersane ödevi yapılması
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
14) |
DÖNEM İÇİNDEKİ TEORİK KONULARIN GENEL TEKRARI
|
Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Ders Notları: |
Ders notları bulunmamaktadır (There aren't any course notes). |
Diğer Kaynaklar: |
[1] Yağız, F. 1998; Seyir I, Tuzla, İstanbul.
[2] Yağız, F. 2000; Seyir II, Tuzla, İstanbul.
[3] Tunçer, G. 1998; Seyir I, İTÜ Denizcilik Fakültesi Ders Notları.
[4] Tunçer, G. 1998; Seyir II, İTÜ Denizcilik Fakültesi Ders Notları.
[5] Belirdi, N., 1998; Elektronik Seyir, Cilt II, İTÜ Denizcilik Fakültesi, İstanbul. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Matematik, fen bilimleri ile ilgili denizcilik sektöründe kullanılacak konularda yeterli bilgi birikimi. |
4 |
2) |
2. Karmaşık problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
4 |
3) |
3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.) |
4 |
4) |
4. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
4 |
5) |
5. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
3 |
6) |
6. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
3 |
7) |
7. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
4 |
8) |
8. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. |
4 |
9) |
9. Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
3 |
10) |
10. Denizcilik sektöründeki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi ve çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
3 |
11) |
11. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ve STCW 78 düzenlemelerini ve kurallarını anlayabilme ve uygulayabilme becerisi. |
4 |
12) |
12. Ticaret gemilerinde gemi yönetimi ve elleçleme konularında hizmetler verebilme bilgisi ve becerisi. |
1 |