ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF4212 | Portfolyo Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MARKUS CHRISTIAN SLEVOGT |
Dersin Amacı: | Programın amacı, katılımcıları piyasadaki yatırım enstrümanlarını ve bireysel portföylerini yönetmek konusunda bilgilendirmek, sermaye piyasalarında farklı yatırım enstrümanlarının risk/getiri analizini yapabilmelerini sağlamak ve sonuç olarak yatırım kararlarını vermeleri sağlamaktır. Piyasadaki ürünlerin fiyatlama ve trade süreçlerini anlamaya, yatırımcı davranışlarınının piyasa etkilerini ölçmeye destek olmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Temel yatırım konseptini ve ana varlık sınıflarını anlamak II. Para ve sermaye piyasalarındaki oyuncuları ve birbirileri ile iltişimlerini tanımlamak. III. Farklı varlık sınıfları ve piyasa kuralları çerçevesinde riskleri anlayabilmek IV. Mevduatlar, borçlanma enstrümanları, hisseler ve yatırım fonları gibi klasik varlık sınıflarını ve bunların ihraç yöntemlerini aktarmak V.Türev ürünlerin tanımları ve çeşitleri hakkında temel beceri ve yetkinlikleri kazandırmak VI. Türevlerle yaratılmış yeni dönem yatırım yatırım ürünleri ile ilgili ürün özellikleri ve risk/getiri değerlendirmelerini yapmak (MLD, DCD, Özel yapılandırılmıiş tahviller,korunmalı fonlar, varantlar vs) VII.Birçok ürünü simulasyonlu trade etme pratiği yapmak VIII. Serbest fonlar ve cds ler gibi alternatif ürünlerle ilgili bilgilendirmek IX. Yatırımcı davranışlarını ve piyasa etkilerini inceleme |
Dersin öğretim yöntemleri "Anlatım, Bireysel Çalışma, Okuma, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İnceleme, Grup Çalışması, Proje Hazırlama" şeklindedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kurumsal Çerçeve: Türkiye, Uluslararası | ||
2) | Yatırım Araçları: Mevduatlar, Tahviller | ||
3) | Yatırım Araçları: Hisse Senetleri | ||
4) | Yatırım Araçları: ETF'ler/Fonlar | ||
5) | Yatırım Araçları: Türev Ürünler | ||
6) | Yatırım Araçları: Alternatif Yatırımlar | ||
7) | Para, Portföy Teorisi ve Dağılım: Giriş | ||
8) | Para, Portföy Teorisi ve Dağılım: Kripto Paralar | ||
9) | Para, Portföy Teorisi ve Dağılım: Para Teorisi ve Politikası | ||
10) | Para, Portföy Teorisi ve Dağılım: Modern Portföy Teorisi (MPT) | rı | |
11) | Para, Portföy Teorisi ve Dağılım: Faktör Tabanlı Yaklaşımlar | ||
12) | Para, Portföy Teorisi ve Dağılım: Stratejik/Taktik Varlık Dağılımı ve Kurumsal Para & Servet Yönetimi | ||
13) | Performans Ölçümü | ||
14) | Sınav Hazırlığı |
Ders Notları: | Derste dağıtılan sunumlar, ders notları / Presentations, lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Investments (Bodie/Kane/Marcus) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 13 | 13 |
Proje | 1 | 12 | 12 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |