ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IST2004 Elektronik Ticaret Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. CEM KARTAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, dijital ekonomide en önemli rekabet avantajı kaynaklarının neler olduğu, bir web sayfasının nasıl yapılması gerektiği ve gelecekte dijital ekonominin öneminin ne kadar artacağı gibi sorulara yanıt aramaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.İnternet araçlarına büyük oranda erişir.
2.İş modelleri ve uygulamalarını değerlendirir.
3.İnternette İş Planı geliştirir.
4.İnternette pazarlama ve tutundurma faaliyetleri yapar.

Dersin İçeriği

İnternet pazarlama alanında yeniden şekillendirilme ve şirketlere yeni bir iş ortamı sağlamaktadır.Ders, paydaşlarla etkili ilişkiler kurulması ve sürdürülmesi ve e-pazarlama ile ilgili temel kavramları tanıtmak için internet rolünü tartışmak üzere tasarlanmıştır. Bu ders aynı zamanda e-pazarlama ve e-iş modelleri hakkında derin bir anlayış sağlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yeni ekonomi kavramı
2) Doğrudan Pazarlama Kavramı, Doğrudan Pazarlama Stratejileri ve İnternetin Tarihi.
3) İnternet Pazarlaması Tanımı ve Özellikleri
4) E-Pazarlama ve E-Ticaret,Internet Protokolleri için Yapısal Hususlar.
5) E-ticaret için geliştirilen iş modelleri ve pazarlama ve ticaret için İnternetin avantajlar ve dezavantajları
6) İnternet üzerinde 4P Uygulamaları oluşturma
7) İnternet üzerinden Pazarlama İletişimi.
8) İnternette Pazarlama Stratejileri Geliştirilmesi.
9) On-line Alışveriş şekilleri ve online alışverişte tüketici davranışları
10) İnternette pazarlaması ve e-ticaret için zorluklar
11) E-ticarette, pazarlama araştırması.
12) Dijital reklamcılık etkileri Dijital promosyon alternatifleri
13) İnternet üzerinden hizmet pazarlaması
14) E-Ticarette Güvenlik ve müşteri gizliliği koruma Sorunları.

Kaynaklar

Ders Notları: 1-İnternette Pazarlama Dr. Ramazan Aksoy 2009 2-Elektronik Ticaret Gazanfer Erbaşlar, Şükrü Dokur 2009 3-Elektronik Ticaret ve Elektronik İş Yrd. Doç. Dr. Erkan Akar 4-Dr. Cantürk Kayahan 2009 İşletmelerarası Elektronik Ticaret Doç. Dr. İbrahim Kırcova 2001
Diğer Kaynaklar: Ward Hanson (2000), Principles of Internet Marketing, South Western College Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 5
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 19 19
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı