İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IST2001 Pazarlama İlkeleri Güz 2 0 2 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHU ERGEN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ELİF FINDIK
Prof. Dr. AHU ERGEN
Öğ.Gör. BERNA GÖKŞİN YILDIRIM
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrenciyi pazarlamanın temel ilkeleri ve pazarlama süreçleri hakkında bilgilendirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Pazarlama ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlar.
2.Pazarlamanın gelişim sürecini ve günümüz pazarlama anlayışı tanımlar.
3.Pazarlama ve çevre arasındaki ilişkileri tanımlar
4.Pazar kavramını ve tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerini kavrar.
5.Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilir.
6.Pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklayabilir.
7.Pazarlama karma elemanlarını tanımlayabilir.
8.Hizmet pazarlaması kavramını kavrayabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste öncelikle yeni ekonomi ve pazarlamanın değişen rolü, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama düşüncesindeki değişimler ve pazarlama çevresi incelenecektir. Bu temel bilgilerin ardından pazarlama planlaması, pazar bölümlendirme, konumlandırma, farklılaştırma ile pazarlama stratejisine geçiş yapılacaktır. Pazarlama karmasının (Ürün , Pazarlama İletişimi, Fiyat, Dağıtım) ardından pazarlamada yeni paradigmalar ve proje sunumları ile ders sonlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma/Ders hakkında genel bilgi
2) Yeni ekonomi ve pazarlamanın değişen rolü
3) Pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama düşüncesindeki değişimler
4) Pazarlama çevresi
5) Pazarlama planlaması
6) Pazar bölümlendirme
7) Konumlandırma ve Farklılaştırma
8) Ürün
9) Pazarlama İletişimi
10) Fiyat
11) Dağıtım
11) Pazarlamada yeni paradigmalar
12) Pazarlamada yeni paradigmalar
13) Proje sunumları
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Philip Kotler., Principles of Marketing, Prentice Hall 2. Mehmet Karafakıoğlu., Pazarlama İlkeleri, Beta Yayıncılık 3. İsmet Mucuk., Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi
Diğer Kaynaklar: Makaleler, internet siteleri, sektörel dergileri/articles, web sites, trade magazines.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 56
Sunum / Seminer
Proje 2 2
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 1
Rapor Teslimi
Juri
Final 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder.
3) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
4) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
5) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
6) İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir.
7) İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar. 2
8) Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular. 3
9) İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar.
10) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
11) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. 4