ANESTEZİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENG1072 | İngilizce II | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Okutman SABAHAT SEDA ERCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GİZEM YAMAN Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN Öğ.Gör. SELİN EYÜBOĞLU GÜNDOĞDU |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini iyileştirme hedeflenir. Mesleki açıdan ve genel anlamda İngilizceleri desteklenir.Bu dersin özellikle üç ana hedefi vardır; çeşitli otantik İngilizce metinleri okuyarak öğrencilerin okuma becerilerini arttırmak, kelime dağarcıklarını genişletmek ve öğrencilere İş İngilizcesini tanıştırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Basit günlük diyalogları anlar, oluşturabilir. 2. Basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilir ve yazabilir. 3. Otantik metinleri anlayabilir. |
HAFTA 1. DERSE GİRİŞ HAFTA 2: “BUSINESS ACCOMMODATION” HAFTA 3: “OUT OF THE OFFICE” OKUMA PARÇASI: “THREE WINNING ORGANIZATIONAL CHANGES” HAFTA 4: “DEVELOPING CONTACTS” OKUMA PARÇASI: “COMMUNICATING BETTER AT WORK” HAFTA 5: “CULTURAL ISSUES” OKUMA PARÇASI: “TEN TIPS FOR SUCCESSFUL BUSINESS NETWORKING” HAFTA 6: “TEAM WORK” HAFTA 7: “ENTERTAINING CLIENTS” OKUMA PARÇASI: “LEARN THE IMPORTANCE OF CULTURAL AWARENESS WHEN COMMUNICATING” HAFTA 8: “COMPANY FINANCES” HAFTA 9: “ STARTING UP” OKUMA PARÇASI: “TEAM WORK AND TEAM BUILDING ESSENTIALS” HAFTA 10: “JOB APPLICATIONS” OKUMA PARÇASI: “ENTERTAINING CLIENTS” HAFTA 11: “RECRUITMENT” HAFTA 12 TASK 1 HAFTA 13 TASK 2 HAFTA 14 LISTENING TEKRARI |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Döneme giriş Introduction | Genel İngilizce tekrarı Revision of English grammar structures | |
2) | "Business accomodation" İş yerlerinin otel konferans ya da toplantıları için bilgi edinimi. Company meetings at hotels | Bir otele e-posta ya da fax yazabilmek Writing an email or fax to a hotel | |
3) | "Out of the office" Toplantı tarzlarıyla ilgili bir makale An article on offsite meetings | Bir konferansın açılış konuşması için iki iş arkadaşının yaptığı çalışma Two colleagues choosing a venue; a welcome speech at a conference | |
4) | "Developing contacts" İlk kez tanışılan birisiyle konuşma geliştirebilme Conversations when meeting someone for the first time | Small talk yapabilme; Bir şirket tanıtımı için zamanlı konuşma hazırlayabilme. Making small talk, giving timed speech to introduce a company. | |
5) | Verilen konuyla ilgili 5 paragraflık düşünce yazısı yazabilme Writing a five-paragraph opinion essay on a given topic | Genel İngilizce çalışması, Noktalama işaretleri üzerinde çalışmalar Grammar rules revision, punctuation | |
6) | "Cultural issues" Kültürel farkındalığı artırma çalışmaları | Hatıra hediyelerini tanımlama çalışmaları | |
7) | "Teamwork" İş hayatında takım çalışmasının önemi ve yeri hakkında farkındalık arttırma çalışmaları Craeting awareness of teamwork in business life | İyi takım oluşturabilme Setting a good team | |
8) | Vize Haftası Midterm Week | Vize Haftası Midterm Week | |
9) | "Entertaining Clients" Yurtdışından gelen müşterileri iyi ağırlayabilme Hosting foreign colleagues | Ağırlayan kişiye teşekkür epostası yazma Writing a thank you letter to a host | |
10) | "Company Finances" Bir şirketin finansal konuları. Financial aspects of a company. | Kısa kısa istatistiki bilgileri dinleme ve anlama. Listening to short extracts of statistical information | |
11) | "Starting Up" Şirketlerin pazarlama ve reklam çalışmaları. Marketing and advertising aspects of a company. | Yeni bir ürün ile ilgili beğeniyi anlatan mektup yazabilme. Writing letters to express interest in a new product. | |
12) | "Job Applications" CV yazabilme ve anlayabilme To understand and write a CV. | İş başvurusu için yazılacak mektup Job application letter. | |
13) | "Recruitment" İstihdam ile ilgili bilgiler. Preparing for an interview. | İşe alım kelimeleri çalışmaları. Vocabulary related to recruitment. | |
14) | Verilen konuyla ilgili sunum hazırlama ve sunma. Prepare and present a ppt. presentation on a given topic. | Genel Tekrar General revision |
Ders Notları: | Whitby, Norman. Business Benchmark Pre-Intermediate to Intermediate, Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Personal Study Book (Business Benchmark) 2. “Inside Reading 1-2-3” (OUP), internet resources 3. “Concepts for Today” by Lorraine C. Smith, Nancy Nici Mare |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 | 9 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 1 |
6) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme | 1 |
7) | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme | 5 |
8) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme | 1 |
9) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 1 |
10) | Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilme | 1 |
11) | Anestezi uygulaması öncesinde ameliyat odasında gerekli hazırlıkları yapabilme | 1 |
12) | Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilme gerektiğinde müdahale edebilme | 1 |
13) | Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve hastanın odasına alınmasına kadar ki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilme | 1 |