ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG1072 İngilizce II Bahar 1 2 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GİZEM YAMAN
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN
Öğ.Gör. SELİN EYÜBOĞLU GÜNDOĞDU
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini iyileştirme hedeflenir. Mesleki açıdan ve genel anlamda İngilizceleri desteklenir. Bu dersin özellikle üç ana hedefi vardır; çeşitli otantik İngilizce metinleri okuyarak öğrencilerin okuma becerilerini arttırmak, kelime dağarcıklarını genişletmek ve öğrencilere İş İngilizcesini tanıştırmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. basit günlük diyalogları anlar, oluşturabilir.
2. basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilir ve yazabilir.
3. otantik metinleri anlayabilir.

Dersin İçeriği

Avrupa Ortak Başvuru Metni A1/A2 İngilizce seviyesi tanımına dayalı dil becerileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giris Ünite 3- The Patient Ward (The qualities of a responsible nurse 26/27) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
2) Ünite 4- Food and Measurements (Hospital Food and Measurements 28/29) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
3) Ünite 4- Food and Measurements (Measurements and Quantities 30/31) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
4) Ünite 4- Food and Measurements (Helping a patient order from a hospital menu - 32/33+ kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
5) Ünite 4- Food and Measurements (Assisting the patient at meal times- 34/35 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
6) Ünite 5- The body and movement (The body: limbs and joints- 36/37 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
7) Ünite 5- The body and movement (The body: torso and head- 38/39 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
8) Ünite 5- The body and movement (Setting goals and giving encouragement- 40/41+kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
9) Ara Sınav Tekrarı Ders izlencesinde belirtilmiştir.
10) Ünite 5 - The body and movement (Documenting ROM exercises- 42/43 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
11) Ünite 6 – Medication (Medication routes and forms- 44/45 + kelime listesi + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
11) Ünite 6 – Medication (Medication routes and forms- 44/45 + kelime listesi + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
11) Ünite 6 – Medication (Medication routes and forms- 44/45 + kelime listesi + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
12) Ünite 6 – Medication (Dosages and frequencies- 46 /47 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
12) Ünite 6 – Medication (Dosages and frequencies- 46 /47 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
13) Ünite 6 – Medication (Side effects- 48/49 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Ders izlencesinde belirtilmiştir.
14) Ünite 6 – Medication (Communicating with relatives by phone- 50/51 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs Genel Tekrar Ders izlencesinde belirtilmiştir.

Kaynaklar

Ders Notları: ENGLISH FOR NURSING 1 - PEARSON LONGMAN
Diğer Kaynaklar: ENGLISH FOR NURSING 1 - PEARSON LONGMAN Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanmış ders notları, sunumlar, çalışma kağıtları Course notes, presentations and practice materials prepared by the course instructor

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek 1
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 1
3) Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. 1
4) Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak 1
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. 1
6) Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek 1
7) Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. 1
8) Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak 1
9) Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak 1
10) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. 1
11) Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1