DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BPR1021 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN Öğ.Gör. AHMET YÜCEL |
Dersin Amacı: | Bu derste bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Bilgi Teknolojilerine ait kavramları tanır ve ilişkilendirir. 2- Bilgisayar sistemindeki donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrar. 3- Bir işletim sisteminin temel özeliklerini ayarlar ve kullanabilir. 4- Alanına uygun internet teknolojilerini kullanabilir. 5- Kelime işlemci yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilir. 6- Elektronik tablolama yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabiir. 7- Sunu yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilir. |
Bu derste, kişisel ve profesyonel hayat için gerekli olacak veri ve bilgilerin elde edilmesi ve yönetilmesini kapsayan temel bilgisayar kullanımı öğretilecektir. Temel bilgisayar donanımı, yazılım kavramı, bilgisayar ağları, internetin etkili kullanımı, MS Office programları ve ilgili uygulamaları öğretilerek kişiye iş hayatında gerekli olan tüm temel bilgisayar becerileri verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilişim Teknolojilerine ait temel kavramların tanıtılması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenleri, işletim sisteminin amaçları. | ||
2) | Bilgisayar sistemindeki donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrayabilme. | ||
3) | İnternet teknolojisi ve kavramları | ||
4) | Bilgisayar Ağları ve kavramları | ||
5) | Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi | ||
6) | Kelime işlemci araç çubukları ve komutları | ||
7) | Kelime işlemci araç çubukları ve komutları | ||
8) | Vize | ||
9) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | ||
10) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | ||
11) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | ||
12) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | ||
13) | Bir sunu yazılımının tanıtımı ve kullanımı | ||
14) | Elektronik Posta Yönetimi Programı |
Ders Notları: | "Bilgisayar Kurs Kitabı", Arkadaş Yayınları, 2.Baskı, Curtis Frye, Nuray Tekin. |
Diğer Kaynaklar: | “Personal Computer Fundamentals for Technology Students”, Marc E. Herniter, Second Edition, Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 55 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 4 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 5 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 1 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 1 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 1 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 1 |