MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BPR1021 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN Öğ.Gör. AHMET YÜCEL |
Dersin Amacı: | Bu derste bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Bilgi Teknolojilerine ait kavramları tanır ve ilişkilendirir. 2- Bilgisayar sistemindeki donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrar. 3- Bir işletim sisteminin temel özeliklerini ayarlar ve kullanabilir. 4- Alanına uygun internet teknolojilerini kullanabilir. 5- Kelime işlemci yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilir. 6- Elektronik tablolama yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabiir. 7- Sunu yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilir. |
Bu derste, kişisel ve profesyonel hayat için gerekli olacak veri ve bilgilerin elde edilmesi ve yönetilmesini kapsayan temel bilgisayar kullanımı öğretilecektir. Temel bilgisayar donanımı, yazılım kavramı, bilgisayar ağları, internetin etkili kullanımı, MS Office programları ve ilgili uygulamaları öğretilerek kişiye iş hayatında gerekli olan tüm temel bilgisayar becerileri verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilişim Teknolojilerine ait temel kavramların tanıtılması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenleri, işletim sisteminin amaçları. | ||
2) | Bilgisayar sistemindeki donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrayabilme. | ||
3) | İnternet teknolojisi ve kavramları | ||
4) | Bilgisayar Ağları ve kavramları | ||
5) | Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi | ||
6) | Kelime işlemci araç çubukları ve komutları | ||
7) | Kelime işlemci araç çubukları ve komutları | ||
8) | Vize | ||
9) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | ||
10) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | ||
11) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | ||
12) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | ||
13) | Bir sunu yazılımının tanıtımı ve kullanımı | ||
14) | Elektronik Posta Yönetimi Programı |
Ders Notları: | "Bilgisayar Kurs Kitabı", Arkadaş Yayınları, 2.Baskı, Curtis Frye, Nuray Tekin. |
Diğer Kaynaklar: | “Personal Computer Fundamentals for Technology Students”, Marc E. Herniter, Second Edition, Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 55 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 4 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | 5 |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | 3 |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | 3 |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | 2 |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | 2 |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | 3 |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | 2 |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | 3 |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | 3 |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |