AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENG1071 | İngilizce I | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Okutman MUAZZEZ GİZEM PAMUK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GİZEM YAMAN Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT Öğ.Gör. NURGÜL ERAKMAN Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN Öğ.Gör. SELİN EYÜBOĞLU GÜNDOĞDU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaci ogrencilerin okuma, yazma, dinleme,konusma becerilerini gelistirerek, Ingilizce programlarin yer aldigi lisans egitimine hazirlamaktir. Bu dersin 3 ana hedefi olup bunlardan birincisi ogrencilerin otantik okuma metinleriyle okuma yeteneklerini gelistirmek, kelime bilgilerini genisletmek ve guclendirmek, Mesleki Ingilizce terimleriyle tanistirmaktir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Dogru zaman ve gramer yapisi kullanabiir. 2) Kelime haznesinin genisler. 3) Genel gunluk konular hakkinda diyaloglar yaratabiir. 4) Kelime haznesinin genislemesiyle uzun metin ve paragraflari okuyup anlar. 5) Yazma yetenegini gelistirir. |
Hafta 1 - Derse Giris Hafta 2 - Bir Calisma Gunu / Okuma: Changing Places. Talking about job titles and describing nouns, company departments Hafta 3 - Gramer:Present Simple and Continuous Tense Hafta 4 - Corporate Culture / Dinleme: Conversation between two employees. Asking questions about companies. Past Simple and Continuous Hafta 5 - The Internet / Okuma:Designing a Website. Yazma: short formal and informal email. Email website vocabulary Hafta 6 - Describing Equipment / Problems with equipments reading. Dinleme: descriptions of gadgats. Office equipment vocabulary. WRITING TASK 1 Hafta 7 - VIZE Hafta 8 - Processes and Procedures / Okuma: Waratah Australian clothing company. Role play an interview. Present Passive Hafta 9 - Distribution and Delivery / Selling your product online article. Leaving a phone message. Role play: making a telephone call to a supplier. Telephone language. Modal verbs of obligation Hafta 10 - Advertising and Marketing / Singapore Airlines Reading. Vocabulary about advertising and marketing Hafta 11 - Transport / Transport arragements. Listening to a radio interview. Air travel vocabulary. Contrast words Hafta 12 - Business Accommodation - Article on a special type of hotel. Writing an email or fax to a hotel. Hotel Reception role play. Hotel facility vocabulary Hafta 13 - Out of the office / Thinking outside the box Reading. Listening to a two colleagues choosing a venue. Comparatives&Superlatives Hafta 14 - PRESENTATION TASK 2 - Student Presentation - Final Sinavi Tekrari, Sorulara cevap verme Hafta 15 - Final Sinavi Hafta 16 - Final Sinavi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giris | Kitaplarin, gerekli materyallerin edinilmesi | |
2) | The working Day | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi | |
3) | Corporate Culture | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi | |
4) | The Internet | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi Formal ve Informal yazismalara asina olma | |
5) | Describing Equipment | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi Yazma odevi icin calisma | |
6) | Processes and Procedures | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi | |
7) | Vize | Donem icinde yapilan tum konulari calismak | |
8) | Distribution and Delivery | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi Daha once ogrenilmis modal fiillere goz atma | |
9) | Advertising and Marketing | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi | |
10) | Transport | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi | |
11) | Business Accommodation | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi | |
12) | Out of The Office | Dersten once uniteye ait kelimelere calisilmasi | |
13) | Speaking Presentation Task | Sunum icin gruplarla biraraya gelerek hazirlik yapilmasi Donem ici yapilan konulara ve kelimelere calisma | |
14) | Donem tekrari | Kitaplarin sinifa getirilmesi |
Ders Notları: | Business Benchmark Pre-Intermediate to Intermediate, Norman Whitby 2009 |
Diğer Kaynaklar: | Inside Reading 1-2-3” (OUP), internet resources Concepts for Today” by Lorraine C. Smith, Nancy Nici Mare Essential Grammar In Use Raymond Murphy |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 0 |
Ödev | 7 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 | 9 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 3 |
6) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme | 2 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 1 |
8) | Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme | 1 |
9) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme | 1 |
10) | Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme | 1 |
11) | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme | 1 |
12) | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 1 |