DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENG1071 | İngilizce I | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GİZEM YAMAN Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT Öğ.Gör. NURGÜL ERAKMAN Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN Öğ.Gör. SELİN EYÜBOĞLU GÜNDOĞDU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaci ogrencilerin okuma, yazma, dinleme, konusma becerilerini gelistirerek, Ingilizce programlarin yer aldigi lisans egitimine hazirlamaktir. Bu dersin 3 ana hedefi olup bunlardan birincisi ogrencilerin otantik okuma metinleriyle okuma yeteneklerini gelistirmek, kelime bilgilerini genisletmek ve guclendirmek, Mesleki Ingilizce terimleriyle tanistirmaktir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Dogru zaman ve gramer yapisi kullanabiir. 2) Kelime haznesinin genisler. 3) Genel gunluk konular hakkinda diyaloglar yaratabiir. 4) Kelime haznesinin genislemesiyle uzun metin ve paragraflari okuyup anlar. 5) Yazma yetenegini gelistirir. |
Avrupa Ortak Başvuru Metni A1/A2 İngilizce seviyesi tanımına dayalı dil becerileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giris Ünite 1- Meeting Colleagues (Introducing yourself to the team- 4/5) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs | Ders izlencesinde belirtilmiştir. | |
2) | Ünite 1- Meeting Colleagues (Reading a nursing schedule- 6/7) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs | Ders izlencesinde belirtilmiştir. | |
3) | Genel Tekrar | Ders izlencesinde belirtilmiştir. | |
4) | Ünite 1- Meeting Colleagues (Meeting patients and their visitors- 8/9) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs | Ders izlencesinde belirtilmiştir. | |
5) | Ünite 1- Meeting Colleagues (Escorting a patient for tests- 10/11) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs | Ders izlencesinde belirtilmiştir. | |
6) | Ünite 2- Nursing Assessment (Checking patient details - 12/13 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs | Ders izlencesinde belirtilmiştir. | |
7) | Ünite 2- Nursing Assessment (Describing symptoms - 14/15 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs | Ders izlencesinde belirtilmiştir. | |
8) | Ünite 2- Nursing Assessment (Assessing common childhood diseases - 16 / 17 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs | Ders izlencesinde belirtilmiştir. | |
9) | Ara sınav tekrarı (unite 1 &2) kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs | Ders izlencesinde belirtilmiştir. | |
10) | Ünite 2- Nursing Assessment (Taking a blood sample - 18 /19) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs | Ders izlencesinde belirtilmiştir. | |
11) | Ünite 3- The Patient Ward (Monitoring body temperature - 20/21)+ kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs | Ders izlencesinde belirtilmiştir. | |
12) | Ünite 3- The Patient Ward (The patient ward- 22/23) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs | Ders izlencesinde belirtilmiştir. | |
13) | Genel Tekrar | Ders izlencesinde belirtilmiştir. | |
14) | Ünite 3- The Patient Ward (Nursing duties- 24/25) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
Ders Notları: | ENGLISH FOR NURSING 1 - PEARSON LONGMAN |
Diğer Kaynaklar: | ENGLISH FOR NURSING 1 - PEARSON LONGMAN Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanmış ders notları, sunumlar, çalışma kağıtları Course notes, presentations and practice materials prepared by the course instructor |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 63 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 1 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 1 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 1 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 1 |