İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BPR2006 | Nesne Tabanlı Programlama II | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM |
Dersin Amacı: | Bu ders Java programlama dili kullanarak nesneye dayalı programlama hakkındaki konuları kapsar. Java programlama dilinin temelleri verilir, Java kütüphaneleri kullanılarak, Java dilinin nesneye dayalılık özellikleri anlatılır. Bu kütüphanedeki nesnelerle çalışma yöntemleri aktarılır. Dersin sonunda katılımcıların nesneler yaratma ve Java dilinde programlar yazabilme yeteneklerini kazanmış olması beklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; * Sınıf ve bu sınıflardan örnekler yaratır. * Arayüz yaratır ve kullanır. * Yöntem geçersizleştirir ve yöntemleri aşırı yükler. * Kalıtım yoluyla bir sınıftaki kodları tekrar kullanır. * Farklı biçimlerdeki sınıflarla çalışmak için çokbiçimlilik kullanır. * Nesneleri paketler kullanarak organize eder. * Kural dışı durumlarla hataları işler. * Kural dışı durum üretir ve yakalar. * Akımları kullanarak bilgi depolarına (bellekteki bir dosya, standart girdi gibi) veri gönderir. |
1) Sınıf Tanımlama – Kısa Bir Tekrar 2) Sınıf Tanımlama – Örnekler 3) Kalıtım – Kalıtımın Temelleri 4) Kalıtım – Sarma (Encapsulation) ve Kalıtım 5) Çokbiçimlilik 6) Çokbiçimlilik – Soyut Sınıflar 7) Hata İşleme 8) Vize Sınavı 9) Dosya Girdi/Çıktı 10) Dosya Girdi/Çıktı 11) Özyineleme 12) Arayüzler 13) Vektörler 14) Olay Güdümlü Çalışma – Giriş 15) Final Sınavı 16) Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sınıf Tanımlama – Kısa Bir Tekrar | Sınıf tanımlama tekrar edilmelidir. | |
2) | Sınıf Tanımlama – Örnekler | Önceki konular tekrar edilmelidir. | |
3) | Kalıtım – Kalıtımın Temelleri | Önceki konular tekrar edilmelidir. Kalıtımın temelleri ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. | |
4) | Kalıtım – Sarma (Encapsulation) ve Kalıtım | Önceki konular tekrar edilmelidir. Sarma (Encapsulation) ve kalıtım ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. | |
5) | Çokbiçimlilik | Önceki konular tekrar edilmelidir. Çokbiçimlilik ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. | |
6) | Çokbiçimlilik – Soyut Sınıflar | Önceki konular tekrar edilmelidir. Soyut sınıflar ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. | |
7) | Hata İşleme | Önceki konular tekrar edilmelidir. Hata işleme ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. | |
8) | Dosya Girdi/Çıktı | Önceki konular tekrar edilmelidir. Dosya girdi/çıktı ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. | |
9) | Dosya Girdi/Çıktı | Önceki konular tekrar edilmelidir. Dosya girdi/çıktı ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. | |
10) | Özyineleme | Önceki konular tekrar edilmelidir. Özyinelemeile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. | |
11) | Arayüzler | Önceki konular tekrar edilmelidir. Arayüzler ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. | |
12) | Vektörler | Önceki konular tekrar edilmelidir. Vektörler ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. | |
13) | Olay Güdümlü Çalışma – Giriş | Önceki konular tekrar edilmelidir. Olay güdümlü çalışma ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. |
Ders Notları: | * Ders yönetim sistemi (LMS) üzerinden her hafta LMS üzerinden yayınlanacaktır. * Will be published on learning management system (LMS) each week. * Java ile Temel Programlama Bora Güngören Seçkin Yayıncılık, 2008, 9789753476164 |
Diğer Kaynaklar: | * Java Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı Altuğ B. Altıntaş Papatya Yayıncılık Eğitim, 2012, 9756797402 * Java How to Program, 9/e Paul Deitel, Harvey Deitel Pearson, 2012, 0132575663 * Absolute Java 5/e Walter Savitch, Kenrick Mock Addison Wesley, 2012, 0132830310 * http://hilmi.trakya.edu.tr/ders_notlari/Java/index.htm * http://ocw.metu.edu.tr/course/view.php?id=27 * http://www.yildiz.edu.tr/~smyavuz/java/java.pdf * http://edogdu.etu.edu.tr/course/bil511/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 103 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
4) | Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | |
7) | Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | |
10) | Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | |
11) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | |
12) | İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | |
13) | İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |