BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BPR2001 | Görsel Programlama II | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM |
Dersin Amacı: | Görsel Programlama II dersinin temel amacı veri tabanıyla bağlantılı uygulamalar geliştirmektir. Veri tabanı bağlantı yöntemleri, SQL sorgulama komutları, tablolama ve raporlama kavramları verilmeli ve proje geliştirme çalışmaları yaptırılmalıdır. Program geliştirerek problem çözme becerisi kazandırılmalıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Gelişmiş uygulamalar yapabilecektir. 2- Geliştirdiği uygulamalara kurulum paketi hazırlayabilecektir. 3- Kendine ait özel bileşenler oluşturabilecektir. 4- Yerel ve uzak veritabanlarına bağlanarak veri sorgulama/güncelleme yapabilecektir. 5-Formlarla çalışarak temel ve gelişmiş bileşenleri kullanabilecektir. 6- Oluşturduğu programlara tablolar ve raporlar ekleyebilecektir. |
Bu ders ileri seviye form kontrolleri, Database, SQL ve ADO. NET kavramları, Grafik ve Multimedia, Nesneye Dayalı Programlama ve Setup projesi oluşturma gibi konuları içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | GUI Kavramları (Visual C# 2010) | ||
2) | GUI Kavramları (Visual C# 2010) | ||
3) | GUI Bileşenleri Oluşturma | ||
4) | Grafik ve Multimedia | ||
5) | Program ile SQL Bağlantısı | ||
6) | Veri Tabanı ile Etkileşim (Görsel Veri Yöneticisi ve DbGrid) | ||
7) | Veri Tabanı ile Etkileşim (Data Environment) | ||
8) | Veri Tabanı ile Etkileşim (Data Environment) | ||
9) | Veri Tabanı ile Etkileşim (Ado Data Control) | ||
10) | Kod içinde Veri Tabanı Oluşturma | ||
11) | Uzak veritabanına bağlanmak ve verileri işlemek | ||
12) | Nesne Yönelimli Programlama | ||
13) | Nesne Yönelimli Programlama | ||
14) | Setup Projesi Oluşturma |
Ders Notları: | “Visual C# 2010 How to Program”, Paul Deitel, Harvey Deitel, Prentice Hall yayınları |
Diğer Kaynaklar: | "Adım Adım Visual C# 2010", John Sharp, Arkadaş Yayınevi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | 48 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | 4 |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | 3 |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | 5 |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | 3 |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | 2 |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | 5 |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | 3 |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | 4 |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | 4 |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek | 3 |