BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BPR1006 Grafik ve Animasyon Bahar 1 2 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PINAR PEKTEKİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersin Amacı: Dersin amacı Autodesk 3ds Max kullanarak modelleme, animasyon, karakter tasarımı, malzeme, ışık ve efektlerle oyun ve animasyon tasarımı modelleri oluşturmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Film özel efektleri, mimari sunumlar ve endüstriyel tasarım sunumları gibi alanlarda iş bulabilme şansına sahip olacaklardır. Ayrıca gelişmiş karakter modelleme özellikleri ile oyun geliştirilmesinde de gözde bir kazanım sağlayacaklardır.

Dersin İçeriği

3ds max programı ile modelleme, malzeme atama ve animasyon konularında uygulamalı olarak tasarım yapılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1.3D Studio Max-Giriş-Arayüz Tanıtımı Uygulama: Uzay Sahnesi
2) 2.Basit Yöntemler-Malzeme Kullanımı-Animasyon- Uygulama:Satranç Taşları Modelleme
3) 3.Uygulama: Masa Örtüsü+Perde+Meyve Tabağı Modelleme ve Animasyonu
4) 4.Uygulama: Bilardo Masası+ Futbol Kalesi modelleme
5) 5.Uygulama: Deniz Sahnesi+ Kale
6) 6.Uygulama: Yatak Odası+ Mutfak Modelleme
7) 7.Uygulama: Ouiz1 + Ouiz1 Çözümü
8) 8.Uygulama: Bina Tasarımı &Sokak Tasarımına Giriş
9) 9.Uygulama: Ouiz 2 + Ouiz2 Çözümü
10) 10.Uygulama: Villa + Bahçe Tasarımı
11) 11.Uygulama: Sokak Tasarımı+ Karekter Modelleme
12) 12. Benzin İstasyonu Modelleme
13) 13.Uygulama: Oturma Odası Modelleme+akvaryum çözümü
14) 14.Akropolis Modelleme

Kaynaklar

Ders Notları: 3dsmax ile Görselleştirme Emrah Çelik
Diğer Kaynaklar: Uygulama ders notları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 5 40
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 3 15 45
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.