BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BPR1004 | Görsel Programlama I | Bahar | 1 | 2 | 2 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM |
Dersin Amacı: | Bu ders Görsel Programlama dillerinden birini kullanarak yazılım geliştirmenin teorik kavramlarını, temellerini, sınırlarını ve kapsadığı alanları üzerine genel bir bilgi ve anlayış geliştirilmesi sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. Görsel Programlama dilinin yapılarından ve özelliklerinden yararlanılarak yazılım çözümlerinin üretilmesi ile ilgili pratik becerilerin geliştirilmesi sağlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Görsel bir programlama dilini kurabilecek ve kullanabilecektir. 2- Programlama tekniklerini kullanarak program modülleri geliştirilecektir 3- Kontrol Nesnelerinin tüm özellikleri ile bileşenleri bilecek ve program içerisinde kullanabilme becerisi kazanacaktır. 4- Program içerisinde gerektiğinde, Program Denetim komutlarının nasıl kullanılacağını yorumlayabilecektir. 5- Görsel bir dilde dizileri ve olayları kullanabilme becerisi kazanacaktır. |
Kurulum, programlama ortamı, temel bileşenler ve tasarım aşaması, bileşen özellikleri ve olaylar, değişkenler, kontrol değimleri, döngüler, karmaşık yapılar, diziler ve çalışma anı hataları konuları işlenerek Microsoft C# .NET programlama dili öğretilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Görsel Programlama Temel Bileşenleri | ||
2) | Kontroller ve Formlar | ||
3) | Değişkenler ve Değişken Tipleri | ||
4) | Operatörler, Kontrol Nesneleri ve Özellikleri | ||
5) | Kontrol Deyimleri(if, switch, ect.) | ||
6) | Karmaşık Kontrol Deyimleri | ||
7) | Döngüler | ||
8) | Döngüler | ||
9) | Karmaşık Döngüler | ||
10) | Metotlar | ||
11) | Metotlar | ||
12) | Diziler | ||
13) | Diziler | ||
14) | Hata Ayıklama (Try Catch) |
Ders Notları: | “Adım Adım Visual C# 2010”, John Sharp, Arkadaş Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | “Visual C# 2010 How to Program”, Paul Deitel, Harvey Deitel, Prentice Hall yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 9 | 9 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | 5 |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | 3 |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | 5 |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | 3 |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | 2 |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | 2 |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | 3 |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | 3 |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | 3 |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek | 3 |