BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BPR1004 Görsel Programlama I Bahar 1 2 2 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM
Dersin Amacı: Bu ders Görsel Programlama dillerinden birini kullanarak yazılım geliştirmenin teorik kavramlarını, temellerini, sınırlarını ve kapsadığı alanları üzerine genel bir bilgi ve anlayış geliştirilmesi sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. Görsel Programlama dilinin yapılarından ve özelliklerinden yararlanılarak yazılım çözümlerinin üretilmesi ile ilgili pratik becerilerin geliştirilmesi sağlanacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Görsel bir programlama dilini kurabilecek ve kullanabilecektir.
2- Programlama tekniklerini kullanarak program modülleri geliştirilecektir
3- Kontrol Nesnelerinin tüm özellikleri ile bileşenleri bilecek ve program içerisinde kullanabilme becerisi kazanacaktır.
4- Program içerisinde gerektiğinde, Program Denetim komutlarının nasıl kullanılacağını yorumlayabilecektir.
5- Görsel bir dilde dizileri ve olayları kullanabilme becerisi kazanacaktır.

Dersin İçeriği

Kurulum, programlama ortamı, temel bileşenler ve tasarım aşaması, bileşen özellikleri ve olaylar, değişkenler, kontrol değimleri, döngüler, karmaşık yapılar, diziler ve çalışma anı hataları konuları işlenerek Microsoft C# .NET programlama dili öğretilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel Programlama Temel Bileşenleri
2) Kontroller ve Formlar
3) Değişkenler ve Değişken Tipleri
4) Operatörler, Kontrol Nesneleri ve Özellikleri
5) Kontrol Deyimleri(if, switch, ect.)
6) Karmaşık Kontrol Deyimleri
7) Döngüler
8) Döngüler
9) Karmaşık Döngüler
10) Metotlar
11) Metotlar
12) Diziler
13) Diziler
14) Hata Ayıklama (Try Catch)

Kaynaklar

Ders Notları: “Adım Adım Visual C# 2010”, John Sharp, Arkadaş Yayınları
Diğer Kaynaklar: “Visual C# 2010 How to Program”, Paul Deitel, Harvey Deitel, Prentice Hall yayınları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 9 9
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, 5
2) Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak 3
3) Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek 5
4) Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek 3
5) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, 2
6) Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, 2
7) Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, 3
8) Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak 3
9) Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak 3
10) İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek 3