HAVACILIK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MKN2018 | Hidrolik Pnömatik | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ŞAFAK BÜLBÜL |
Dersin Amacı: | Bu derste, hidrolik, pnömatik sistemlerin kurulumunun yapılabilmesi için gerekli yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Pnömatik devre elemanlarını tanıyabilir. 2. Pnömatik devre tasarımı yapabilir. 3. Pnömatik sistem kurabilir ve çalıştırabilir. 4. Elektro-pnömatik devre elemanlarını tanıyabilir. 5. Elektro-pnömatik devre tasarımı yapabilir. 6. Elektro-pnömatik sistem kurabilir ve çalıştırabilir. 7. Hidrolik devre elemanlarını tanıyabilir. 8. Hidrolik devre tasarımı yapabilir. 9. Hidrolik sistem kurabilir ve çalıştırabilir. 10. Elektro-hidrolik devre elemanlarını tanıyabilir. 11. Elektro-hidrolik devre tasarımı yapabilir. 12. Elektro-hidrolik sistem kurabilir ve çalıştırabilir. |
Pnömatik devre elemanları, devreler ve sistemler. Elektro-pnömatik devre elemanları, devreler ve sistemler. Hidrolik devre elemanları, devreler ve sistemler. Elektro-hidrolik devre elemanları, devreler ve sistemler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Hidrolik akışkanların özellikleri | ||
2) | Süreklilik ve Bernouilli eşitliği | ||
3) | Hidroliğin kullanıldığı alanlar (takım tezgahları, gemiler, kazıcılar vb.) ve kullanım nedenleri | ||
4) | Hidrolik devreler ve hidrolik sistemlerde kullanılan elemanlar | ||
5) | Hidrolik devreler ve hidrolik sistemlerde kullanılan elemanlar | ||
6) | Hidrolik devreler ve hidrolik sistemlerde kullanılan elemanlar | ||
7) | Hidrolik sistemlerde oluşabilecek muhtemel arızalar ve arızaların çözüm yöntemleri | ||
8) | İdeal bir gaz olarak havanın basınç, hacim ve sıcaklıkla değişim bağıntıları | ||
9) | Kompresör, alıcı, boşaltma valfleri, kontrol valfleri ve pnömatik pistonlar | ||
10) | Pnömatik sistemlerdeki piston hızı, piston kuvveti ve pnömatik motor hesaplamaları | ||
11) | Pnömatik sistemde kullanılan elemanlar | ||
12) | Pnömatik sistemde kullanılan elemanlar | ||
13) | Pnömatik sistemde kullanılan elemanlar | ||
14) | Pnömatik sistemlerde oluşabilecek muhtemel arızalar ve arızaların çözüm yöntemleri |
Ders Notları: | 1. Demir Kemal, 2010; Hidrolik Pnömatik; Birsen Yayınevi; 2. Karacan İsmail,1994; Pnömatik Kontrol; Bilim Yayıncılık, |
Diğer Kaynaklar: | 1. Meslekî Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) Ankara, Ocak 2005 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 6 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |