MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MKN1008 | Bilgisayar Destekli Çizim | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ŞAFAK BÜLBÜL |
Dersin Amacı: | Bu derste temel bilgisayar destekli tasarım kavramlarının öğretilmesi, teknik resim ilkelerine bağlı kalarak 2 ve 3 boyutlu çizim yapabilme yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Teknik resim ilkeleri doğrultusunda çizim yapar. 2. Bilgisayar destekli olarak 2 boyutlu çizim yapar. 3. 3B çizimleri gerçekleştirerek, model oluşturur. 4. Çizim dosyalarını güvenli bir şekilde diğer yazılımlara aktarır. |
Bu derste Bilgisayar Destekli Çizim'in ve 3B Modelleme temel kavramlarından bahsedilerek, Teknik Resim kurallarına bağlı kalınarak Geometrik Çizimler ve CAD Uygulamaları yapılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Programa Giriş ve Temel Parametreler | ||
2) | Katmanlar ve Çizgiler | ||
3) | 2B Geometrik Şekillerin Çizilmesi(Draw Araç Çubuğu) | ||
4) | 2B Çizim ve Şekillerin Düzenlenmesi (Modify Araç Çubuğu) | ||
5) | Ölçülendirme Komutları Ve Ölçülendirme Ayarları | ||
6) | İzometrik Taslak Oluşturma | ||
7) | İzometrik Çizimlerin Ölçülendirilmesi | ||
8) | 3B Çizim Koordinat Sistemi ve Temel Parametreler | ||
9) | Yükseklik Vererek, Döndürerek, Süpürerek Katı Oluşturmak | ||
10) | Hazır Prizmatik Katıları Kullanarak Model Oluşturmak | ||
11) | Solid Editing Araç Çubuğu | ||
12) | 3B Modify Araç Çubuğu | ||
13) | Ploter ve Printer Kullanımı | ||
14) | Uygulamalar |
Ders Notları: | 1. Turgut S., Turgut M., SolidWorks 2011, 4. Baskı, Seçkin Yayıncılık, İstanbul, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | Bulunmamaktadır/Absent |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 6 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 4 | 24 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | 3 |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | 1 |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | 3 |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | 4 |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | 5 |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | 3 |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | 5 |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | 2 |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |