MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BPR1023 | Programlamaya Giriş | Bahar | 1 | 2 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN |
Dersin Amacı: | Bu ders, C programlama dilini ve temel yazılım kurallarını kapsar. Öğrenci program yazılımı ve basit program geliştirme tekniklerini öğrenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Algoritma yapılarını bilir. 2. Değişken tanımlayarak program yapısını kurabilir. 3. Kontrol yapılarını kullanır. 4. Programı test eder. |
Programlamanın temeli olarak; tanımlar, belirteçler, operatörler, ifadeler ve temel kontrol biçimleri; fonksiyonlar, ve biçimsel saklama, bellek ayırma, arama ve sıralama algoritmaları incelenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Algoritma ve C Programlamaya Giriş | ||
2) | C Programlama Dili Veri Türleri, Operatör Türleri Veri Girişi/Çıkışı printf & scanf Fonksiyonları | ||
3) | Kontrol Akışı If – Else | ||
4) | Kontrol Akışı Switch Case | ||
5) | Kontrol Akışı While döngüsü | ||
6) | Kontrol Akışı For, Break, Continue | ||
7) | Kontrol Akışı Do – While | ||
8) | Diziler ve Dizi Tanımlama | ||
9) | Diziler ve Kontrol Yapıları | ||
10) | Diziler ve Karakter Dizileri | ||
11) | Çok Boyutlu Diziler | ||
12) | Fonksiyonlar ve Fonksiyon Tanımlama | ||
13) | Fonksiyonlar ve Fonksiyon Çağırma | ||
14) | Tekrar |
Ders Notları: | 1. C Programlama Dili Brian W. Kernighan – Dennis M. Ritchie Sistem Yayıncılık Çevirmen: Metin ZAVRAK |
Diğer Kaynaklar: | 1. Programlama Sanati Algoritmalar (C Dili Uyarlamasi). Dr. Rifat ÇÖLKESEN, Dr. Cengiz UGURKAYA. 2. Uygulamalı C Programlama Dili, Bora TUNÇER |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 55 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | 2 |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | 4 |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | 3 |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | 1 |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | 1 |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | 5 |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | 3 |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | 4 |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | 5 |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |