BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MKN1002 Analog ve Sayısal Elektronik Bahar 1 4 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ŞAFAK BÜLBÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersin Amacı: Bu ders Diyotlu devrelerin analizi ve tasarımı Bipolar jonksiyon transistorlu yükselteçlerin analizi ve tasarımı ve Mantık devrelerinin farklı yöntemlerle analiz ve sentezinin yapılmasını amaçlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. PN jonksiyonunu açıklar.
2. Diyot karakteristiğini ve katalog bilgilerini açıklar.
3. Bir fazlı doğrultma, filtre ve regüle devrelerini kurar.
4. Üç fazlı doğrultma devrelerini kurar.
5. Transistörü anahtar elemanı olarak kullanır.
6. Transistörlü yükselteç devreleri kurar.
7. MOSFET Transistörü anahtar elemanı olarak kullanır.
8. İşlemsel yükselteçli devreler kurar.
9. Sayı sistemlerini açıklar.
10. Mantıksal kapı devrelerini açıklar.
11. Mantık fonksiyonlarının devrelerini kurar.
12. Mantık devrelerinde sadeleştirme tekniklerini yapar.
13. Mantık problemlerini çözer ve devrelerini kurar.
14. Kod çözücülü ve kodlayıcı devrelerini tasarlar.
15. Mux ve demux devrelerini açıklar.

Dersin İçeriği

Diyot Karakteristikleri, Diyot Analizi, Diyot Eşdeğer Devreleri, BJT Tranzistörleri, Akım Gerili Karakteristiği, BJT DC Analizi, BJT AC analizi ve uygulamalar, Mantıksal Kapı Devreleri, Boole Cebri, Boole Cebri, K-Map Haritaları, Kodlayıcılar, Kod Çözücüler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Boolean matematiği Mantık Devreleri
2) Karnough Haritası Sayı sistemleri, Boole cebri
3) Mantıksal Kapı Devreleri Sayı sistemleri - Dönüşümleri, farklı sistemlerde toplama ve çıkartılma işlemleri
4) Kodlayıcılar(Encoder), Kodçözücüler
5) Veri Seçiciler , Veri dağıtıcılar
6) Toplayıcılar, Çıkarıcılar
7) Yarı iletken malzemeleri
8) Diyotların Yapısı ve Çeşitleri
9) Doğrultucu Devreler
10) Filtrelerin Tanımı ve Çeşitleri
11) Transistörün Tanımı, Yapısı ve Çeşitleri
12) Sayısal Sistemlerde Devre Tasarım Aşamaları
13) Sayısal Sistemlerde Devre Tasarım Aşamaları
14) Analog Devre tasarımı aşamaları

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Electronic Fundamentals, Floyd, Buchla, Pearson Yayınevi
Diğer Kaynaklar: 1. Dijital ve Analog Elekronik Devreleri, H. Veysel Güleryüz, Ocak 2002 / 1. Baskı / 200 Syf./ Seçkin Yayınevi. 2. Meslek Yüksekokulları ve Fakülteler İçin, Analog Elektronik – 1, Hasan Selçuk Selek, Haziran 2008, 1. Baskı. 3. Sayısal Elektronik, Elektrik, Elektronik Haberleşme, Mekatronik, Endüstriyel Elektronik ve Endüstriyel Otomasyon Programı, Hasan Selçuk Selek, Ocak 2009, 1. Baskı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 10 % 10
Sunum % 0
Projeler 2 % 30
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Laboratuvar 14 4 56
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 2 10 20
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve fen bilgilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı problemlerinde kullanma becerisi 3
2) Biyomedikal Cihaz Teknolojisi ve ilgili alanlarda problemleri tanınma ve çözme becerisi 1
3) Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında yaratıcı projeler ortaya koyabilme, deneysel olarak gerçekleme ve sonuçları yorumlama becerisi 2
4) Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanındaki uygulamalar için gerekli teknikleri ve iş güvenliği prensiplerini öğrenme ve ilgili ölçme araçlarını kullanabilme becerisi 3
5) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi
6) Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi
7) Kendi konusunda ve genelde teknolojik gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisi
8) Bilişim teknolojilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında kullanabilme becerisi
9) Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma ve bunlara duyarlı davranabilme becerisi
10) Kalite standartları ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma; yönetim kurallarına, standartlarına ve iş disiplinine uyma becerisi
11) Atatürk’ün ilkeleri ışığında Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş tarihi bilgisine sahip olma.
12) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisi