BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MKN1007 Ölçme Tekniği ve Metroloji Güz 1 2 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ŞAFAK BÜLBÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersin Amacı: Devre elemanlarını okur, Ölçü aletleri ve Osilaskop ile ölçme yapar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Direnç değerlerini okur Yarıiletken komponent kodlarını okur.
2. Kapasite ve bobin kodlarını okur.
3. Ölçü aletlerini sınıflandırır.
4. Gerilim ölçer.
5. Akım ölçer.
6. Frekans ölçer.
7. Direnç ölçmek ve süreklilik testi yapar.
8. Yarıiletkenlerin sağlamlık kontrolünü yapar.
9. Osiloskobu ölçmeye hazırlar.
10. DC ve AC gerilim ölçer.

Dersin İçeriği

Ölçme ve metroloji nedir?, Ölçü Aletleri, Dirençlerin Omik Değerini Ölçmek, Kapasite ve Endüktans Değerlerini Ölçmek, Akım Değerini Ölçmek, Gerilim Değerini Ölçmek, Yarıiletken Elemanlar, Yarı iletken Elemanlar, Yarı iletkenlerin Sağlamlık Kontrolünü Yapmak, Periyot ve Frekans Değerini Ölçmek, Osilaskop, Osilaskop ile Periyot ve Frekans Ölçmek, Osilaskop ile DC ve AC Gerilim Ölçmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ölçme ve Metroloji Nedir?
2) Ölçü Aletleri
3) Dirençlerin Omik Değerini Ölçmek
4) Kapasite ve Endüktans Değerini Ölçmek
5) Akım Değerini Ölçmek
6) Gerilim Değerini Ölçmek
7) Yarıiletken Elemanlar
8) Ara Sınav
9) Yarı iletken Elemanlar
10) Yarı iletken Elemanların Sağlamlık Kontrolünün Yapılması
11) Periyot ve Frekans Değerini Ölçmek
12) Osilaskop
13) Osilaskop ile Periyot ve Frekans Ölçmek
14) Osilaskop ile DC ve AC Gerilim Ölçmek

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Electronics Fundamentals, Floyd & Buchla 2. Ders Notları
Diğer Kaynaklar: 1. Ölçme Tekniği (Boyut, Basınç, Akış ve Sıcaklık Ölçmeleri), Prof. Dr. Osman F. Genceli, Eylül 2012 / 1. Baskı / 387 Syf., Seçkin Yayınevi.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 6
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 24
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve fen bilgilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı problemlerinde kullanma becerisi 3
2) Biyomedikal Cihaz Teknolojisi ve ilgili alanlarda problemleri tanınma ve çözme becerisi 3
3) Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında yaratıcı projeler ortaya koyabilme, deneysel olarak gerçekleme ve sonuçları yorumlama becerisi 2
4) Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanındaki uygulamalar için gerekli teknikleri ve iş güvenliği prensiplerini öğrenme ve ilgili ölçme araçlarını kullanabilme becerisi 1
5) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi
6) Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi
7) Kendi konusunda ve genelde teknolojik gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisi
8) Bilişim teknolojilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında kullanabilme becerisi
9) Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma ve bunlara duyarlı davranabilme becerisi
10) Kalite standartları ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma; yönetim kurallarına, standartlarına ve iş disiplinine uyma becerisi
11) Atatürk’ün ilkeleri ışığında Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş tarihi bilgisine sahip olma.
12) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisi