ÖZEL HUKUK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
THK5309 | Sermaye Şirketlerinde Yeniden Yapılandırma | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. DUDU DERYA BAŞLAMIŞLI |
Dersin Amacı: | Bu ders, sermaye şirketlerinin iflasının önlenmesi ve bu şirketlerin ticaret hayatına yeniden kazandırılmaları amacıyla uygulanmakta olan yeniden yapılandırma kurumuna dair esasları inceleyerek, uygulamada yeniden yapılandırmanın hangi durumlarda ortaya çıkabileceğine ışık tutar. Ayrıca yeniden yapılandırma usulüne ilişkin açıklamalarda bulunarak uygulamacıların aydınlatılmasını amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Yeniden yapılandırmaya ilişkin temel kabramları analiz edebilir. II. Şirketlerin yeniden yapılandırılmasına ihtiyaç duyulan halleri finansal açıdan tespit eder III. Yeniden yapılandırmaya ilişkin usulleri tespit eder. IV. Yeniden yapılandırmaya ilişkin yöntemleri uygulayabilir hale gelir. V Yeniden yapılandırma projelerinde etkin rol alabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Finansal Açıdan Şirketlerin Yeniden Yapılandırılması | ||
2) | Yeniden Yapılandırmaya İhtiyaç Duyulan Haller | ||
3) | Yeniden Yapılandırma Usulleri | ||
4) | İyileştirici Birleşme ve Devralma | ||
5) | Sermaye Şirketlerinin Uzlaşma Yoluyla Yeniden Yapılandırılması | ||
6) | İflasın Ertelenmesi | ||
7) | Yeniden Yapılandırma Usulünün İşleyişi | ||
8) | Vize | ||
9) | Yeniden Yapılandırma Projesi | ||
10) | Yeniden Yapılandırma Usulünde Görevli Olan Organlar | ||
11) | Yeniden Yapılandırma Projesinin Tasdiki ve Yargılama Usulü | ||
12) | Yeniden Yapılandırma Projesinin Feshi ve Tadili | ||
13) | Genel Değerlendirme ve Tekrar | ||
14) | Final |
Ders Notları: | İcra-İflas Hukukunda Yeniden Yapılandırma, Sema Taşpınar Ayvaz, 2005 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 194 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |