ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5201 Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilere tüketicilerin pazardaki rolleri ve fonksiyonlarına dair derinlikli bir anlayış kazandırmak amaçlanır. Derste tüketici davranışları alanında detaylı bilgi verilir ve ana kavram ve sorunlar tartışılır. Öğrencilere tüketicinin karar süreci, algı, karar alma, tatmin ve tatminsizlik, öğrenme, grup etkisi ve pazar iletişim strateji uygulamaları vurgulanarak anlatılır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenciler tüketici davranışlarını araştırırken belli teknikleri kullanır ve fikir ve stratejik çözümlerini güvenle aktarabilir.
2. Farklı bakış açılarından bakarak tüketiciyi daha iyi anlar.
3. Tüketici tutumlarını, karar alma süreçlerini, segmentasyon stratejilerini ve tüketici kültürünü tanımlayabilir.
4. Stratejik ve analitik düşünme yetileri artar.
5. Kişilerin tüketimle alakalı davranışlarını anlar ve bu davranışları değiştirmeye yönelik pazarlama stratejilerini geliştirip değerlendirebilir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrencilere tüketici davranışının temel teorileriyle, tüketicinin motivasyonu, bilgisi, tutumları, inançları ve davranışları ile ilgili bilgiler verilecektir. Tüketici davranışına etki eden değişen dış çevre faktörleri de incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tüketici Davranışına Giriş: Tüketici Davranışı ve Tüketici Araştırmaları Tüketici Davranışı Nedir? Tüketici Davranışı Neden Araştırılır? Tüketici Davranışının Evrimi Tüketici Nasıl Çalışılır? Tüketici Davranışının Altında Yatan Prensipler Gelecek Çalışmalar İçin Zorluklar
2) Müşteri İçin Pazarlama Stratejileri Yaratmak: Merkezi Organizasyonlar Tüketicinin Yüzyılı Pazarlama Analizinden Pazarlama Stratejisine: Tüketici Davranışı Nereye Oturuyor? Müşteri Sadakati ve Kaybetmeme Stratejileri Küresel Pazarlama Stratejisi
3) Tüketicinin Karar Alması: Tüketicinin Karar Süreci Karar Sürecini Şekillendiren Değişkenler Karar Süreci Çeşitleri Sorun Çözmenin Sınırlarını Etkileyen Faktörler Tüketici Davranışının Teşhisi
4) Satınalmadan Önceki Süreçler: İhtiyaç Fark Edilmesi, Arama ve Değerlendirme İhtiyacın Fark Edilmesi Arama Satınalma Öncesi Değerlendirme Satınalma Almak ya da Almamak Perakende ve Satınalma Süreci Perakende Başarısının ya da Başarısızlığının Belirleyicileri
5) Perakendenin Değişen Manzarası E-Ticaret Devriminde Satınalma Davranışı Tüketici Kaynakları: İnsanlar satın alırken ne harcıyor? Satınalma Sonrası Süreç: Tüketim ve Tüketim Sonrası Değerlendirme
6) Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri Demografikler, Psikografikler ve Kişilik Tüketici Davranışını Analizleme ve Tahmin Etme Tüketici Pazarlarının Değişen Yapısı Amerika Birleşik Devletleri'nde Değişen Yaş Dağılımı Talep Coğrafyasının Değişimi Ekonomik Kaynak Küresel Pazar Fırsatları: Yavaş Büyüyen Pazar Koşullarına Tepki Vermek. Küresel Pazar Demografisi ve Çekiciliği
7) Bireysel Farklılıkların Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkisi Kişilik ve Tüketici Davranışı Kişisel Değerler Hayat Tarzı Kavramları ve Ölçümü
8) Tüketicinin Motivasyonu Tüketici İhtiyaç Çeşitleri Güdüsel Çatışma ve İhtiyaç Öncelikleri Güdüsel Yoğunluk Tüketicinin Motivasyonunu Anlamanın Zorluğu Güdüleyen Tüketiciler Tüketici Bilgisi Tüketici Bilgisinin Önemi Tüketici Bilgisi Türleri Tüketici Bilgisinin Kaynakları Tüketici Bilgisini Anlamanın Faydaları
9) Tüketicinin İnançları, Duyguları, Tutumları ve Niyetleri Tüketici İnançları Tüketici Duyguları Tüketici Tutumları Tüketici Niyetleri
10) Tüketici Davranışına Etki Eden Çevresel Faktörler: Kültür, Etnisite, Sosyal Sınıf Kültür Nedir? Kültür Tüketici Davranışını Nasıl Etkiler? Ana Değerler Pazarlamayı Nasıl Etkiler? Değişen Değerler Ulusal Kültür Etnik Mikrokültürler ve Tüketici Davranışı Üzerine Etkileri
11) Aile ve Eviçi Etkiler Ailelerin ve Ev Halkının Tüketici Davranışı İçin Önemi Ailenin Ne Alacağını Kim Belirliyor Ailenin Yaşam Döngüsü Değişen Aile ve Ev Halkı Yapısı Kadının Değişen Rolü Değişen Maskülen Roller Çocuklar ve Ev Halkının Tüketici Davranışı Aile Karar Alma Çalışmaları İçin Araştırma Metodları
12) Grup Etkisi ve Kişisel Etki Bireyin Üzerinde Grubun ve Kişinin Etkisi Referans Gruplar Bireyleri Nasıl Etkiler İkili Değiş-Tokuşlarla Etkinin Aktarımı Reklam ve Pazarlama Stratejilerinde Fikir Liderleri Neden Bazı Yetenekler Başarılı Olur ve Diğerleri Olmaz? Yeniliğin Benimsenmesi ve Dağılımında Yönetimsel Bakış Açıları
13) Tüketici Davranışını Etkilemek Bağ Kurmak Maruz Kalma Dikkat Tüketici Davranışını Şekillendirme Düşünceyi Oluşturma Düşünceyi Değiştirme
14) Kurumlar Tüketici Düşüncelerini Nasıl Şekillendirir? Tüketicilerin Hatırlamasına Yardım Etmek Bilişsel Öğrenme Bilgiyi Geri Getirme Şirketler Tüketicilerin Hatırlamasına Nasıl Yardım Eder? Tüketicilerin Hatırlamasına Yardımcı Ürünler

Kaynaklar

Ders Notları: Michael Solomon, Consumer Behaviour: Buying, Having and Being, Pearson, 9th Edition.
Diğer Kaynaklar: Gerektiğinde ek kaynaklar sağlanacaktır. Additional materials will be given if necessary.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 4 % 40
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 13 57
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 7 23
Rapor Teslimi
Juri
Final 7 26
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı