ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5115 Marka İletişimi ve Yönetimine Giriş Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Dersin Amacı: Marka ile ilgili her şey tartışılacak, markayı marka yapan etkenler gözden geçirilecektir. Marka değeri ortaya nasıl çıkar? Bir marka nasıl değerlenir? Marka nasıl konumlanır? Marka yaratan modeller nelerdir ve bir model sıfırdan nasıl yaratılır? Pazarlama iletişiminin markadaki rolü ve önemi nedir? Bazı uluslararası markalar neden başarılı oluyor da bazıları başarılı olmuyor? Niçin yeni markaların büyük çoğunluğu bir iki yıl içinde kayboluyor? Markalar için en uygun iletişim yolları nelerdir?

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Pazarlamada değişen boyutlar
II. Markalarda değer yaratma ve pazar segmentasyonu
III. Neler marka olur ve marka modelleri
IV. Tüketiciler satın almaya nasıl karar veriyor?
V. Marka iletişimi stratejisinde hedef pazarın seçimi ve paydaşların rolü
VI. Marka iletişim stratejisinde medya stratejisinin rolü
VII. Marka iletişimi stratejisi nasıl uygulanır? Briefing, yaratıcı taktikler
VIII. Marka iletişiminde bütünleşik pazarlama iletişiminde klasik medya ve promosyon
IX. Marka iletişiminde bütünleşik pazarlama iletişiminde halkla ilişkiler ve kişisel satış
X. Marka iletişiminde bütünleşik pazarlama iletişiminde doğrudan pazarlama ve diğer yöntemler

Dersin İçeriği

Katılımcılar bir markanın nasıl yaratılacağını, marka değerlerinin nasıl yöneticiliğini, markanın nasıl bir pazarlama programına oturtulacağını ve bu programa göre bütünleşik pazarlama iletişiminin nasıl geliştirileceğini öğreneceklerdir. Ayrıca marka geliştirirken tüketicilerin satın alma kararlarının nasıl bir süreçten geçtiği anlatılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama ve marka ile değişen gelişmeler
2) Markalarda değerler nasıl yaratılır, Pazar nasıl bölünür
3) Neler marka olur, marka değeri ne demektir ve marka modelleri markayı nasıl ölçer?
4) Kotler modeline ve davranış modellerine göre tüketiciler nasıl karar veririler?
5) Hedef Pazar seçimi, konumlama ve paydaşlar
6) İletişim stratejisi nasıl hazırlanır?
7) İletişim stratejisini uygulama yöntemleri
8) Bütünleşik pazarlama iletişimi nedir? Nasıl planlanır?
9) Klasik medya ve digital medya
10) Promosyon ve halkla ilşkiler
11) Kişisel satış ve doğrudan pazarlama
12) Etkinlik pazarlama ve CRM
13) Misafir konuşmacı
14) Gözden geçirme

Kaynaklar

Ders Notları: 1.Best Practice Cases in Branding for Marketing Management Kevin Lane Keller 2.Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing Brand Equity Kevin Lane Keller International Edition Prentice Hall 3.Building Strong Brands David A. Aaker Free Press Business
Diğer Kaynaklar: Gerekli olduğunda ek kaynaklar sağlanacaktır. Additional materials will be given if necessary.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler 12 62
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 8 43
Rapor Teslimi
Juri
Final 7 45
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı