ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PIH5115 | Marka İletişimi ve Yönetimine Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YEŞİM ULUSU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Dersin Amacı: | Marka ile ilgili her şey tartışılacak, markayı marka yapan etkenler gözden geçirilecektir. Marka değeri ortaya nasıl çıkar? Bir marka nasıl değerlenir? Marka nasıl konumlanır? Marka yaratan modeller nelerdir ve bir model sıfırdan nasıl yaratılır? Pazarlama iletişiminin markadaki rolü ve önemi nedir? Bazı uluslararası markalar neden başarılı oluyor da bazıları başarılı olmuyor? Niçin yeni markaların büyük çoğunluğu bir iki yıl içinde kayboluyor? Markalar için en uygun iletişim yolları nelerdir? |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Pazarlamada değişen boyutlar II. Markalarda değer yaratma ve pazar segmentasyonu III. Neler marka olur ve marka modelleri IV. Tüketiciler satın almaya nasıl karar veriyor? V. Marka iletişimi stratejisinde hedef pazarın seçimi ve paydaşların rolü VI. Marka iletişim stratejisinde medya stratejisinin rolü VII. Marka iletişimi stratejisi nasıl uygulanır? Briefing, yaratıcı taktikler VIII. Marka iletişiminde bütünleşik pazarlama iletişiminde klasik medya ve promosyon IX. Marka iletişiminde bütünleşik pazarlama iletişiminde halkla ilişkiler ve kişisel satış X. Marka iletişiminde bütünleşik pazarlama iletişiminde doğrudan pazarlama ve diğer yöntemler |
Katılımcılar bir markanın nasıl yaratılacağını, marka değerlerinin nasıl yöneticiliğini, markanın nasıl bir pazarlama programına oturtulacağını ve bu programa göre bütünleşik pazarlama iletişiminin nasıl geliştirileceğini öğreneceklerdir. Ayrıca marka geliştirirken tüketicilerin satın alma kararlarının nasıl bir süreçten geçtiği anlatılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Pazarlama ve marka ile değişen gelişmeler | ||
2) | Markalarda değerler nasıl yaratılır, Pazar nasıl bölünür | ||
3) | Neler marka olur, marka değeri ne demektir ve marka modelleri markayı nasıl ölçer? | ||
4) | Kotler modeline ve davranış modellerine göre tüketiciler nasıl karar veririler? | ||
5) | Hedef Pazar seçimi, konumlama ve paydaşlar | ||
6) | İletişim stratejisi nasıl hazırlanır? | ||
7) | İletişim stratejisini uygulama yöntemleri | ||
8) | Bütünleşik pazarlama iletişimi nedir? Nasıl planlanır? | ||
9) | Klasik medya ve digital medya | ||
10) | Promosyon ve halkla ilşkiler | ||
11) | Kişisel satış ve doğrudan pazarlama | ||
12) | Etkinlik pazarlama ve CRM | ||
13) | Misafir konuşmacı | ||
14) | Gözden geçirme |
Ders Notları: | 1.Best Practice Cases in Branding for Marketing Management Kevin Lane Keller 2.Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing Brand Equity Kevin Lane Keller International Edition Prentice Hall 3.Building Strong Brands David A. Aaker Free Press Business |
Diğer Kaynaklar: | Gerekli olduğunda ek kaynaklar sağlanacaktır. Additional materials will be given if necessary. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 12 | 62 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 8 | 43 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 7 | 45 | |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |